|
Možnosti proluky – třída Kapitána Jaroše
Zezulka, Jiří ; Zhoř, Přemysl (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Projekt 2579 m pracuje s kontextem parcely ve vnitrobloku. Divadlo, proluka, pěší trasa, parkoviště a zeleň včetně uživatelů, které na sebe vážou, jsou elementy tvořící funkční organismus, jehož je řešená parcela součástí. Po posouzení kvality jeho funkčnosti vyvstává otázka, do jaké míry dokáže intervence v měřítku jednoho domu ovlivnit rigidní program vnitrobloku, jenž byl organicky formován desetiletí. Zlepšit, rozšířit, nebo změnit? Vzniklá architektura ovlivňuje prostředí, do kterého je vkládaná, a stejně tak je jím i ovlivňována. Jak budou silné, a jakým směrem se tyto vlivy vyvinou můžeme moderovat pouze částečně. Architektura není o nalezení řešení, architektura je reakcí na konkrétní situace. Návrh tedy nehledá cesty, jak jednotlivé elementy funkčně měnit, ale jak je prostorově rozvíjet a zkvalitňovat v zájmu celého organismu vnitrobloku. Následuje již vytyčené zjednodušené geometrie, v nichž se funkce odehrávají, jakými jsou vektory a plochy, které respektuje, zachovává, rozšiřuje a propojuje. Samotný objekt domu se zabývá bydlením v kontextu aktuálního vývoje a jeho otázek. Využívané a vlastněné, individuální a utilitární, dokončené a otevřené, udržitelné a velkorysé, venkovské a městské,… A další hesla provázela proces jenž vedl k vytvoření pevné deskové struktury s vloženými objemy pro bydlení a jiné funkce, umožňující budoucí změnu využití bez nutnosti zasahovat do statiky. Narozdíl od metabolistické myšlenky unifikovaných prefabrikovaných buněk je proměna vložených objemů realizována civilně in situ.
|
|
Analýza pracovní spokojenosti učitelů na základních školách
Žežulka, Jiří ; Procházka, Pavel (vedoucí práce) ; Vašenda, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pracovní spokojeností učitelů základních škol. Toto téma je problémem, který bylo v posledních letech velmi často diskutován a dle mého názoru stále není optimálně dořešeno. Teoretická část práce je souhrnem informací o motivaci, pracovní spokojenosti a faktorech, které tyto oblasti determinují. Praktická část se zabývá spokojeností učitelů v oblasti pracovního prostředí, spolupráce s rodiči a dětmi, vztahy s kolegy a vedením školy, finančním odměňováním, benefity a celkovou spokojeností učitelů. Spokojenost učitelů je zkoumána dotazníkovým šetřením. V závěru této práce jsou předneseny návrhy, které by mohly zlepšit problémové oblasti ve školství.
|