Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informovanost o HIV a sexuální chování
Zellerová, Kateřina ; Košťálová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Salavec, Miloslav (oponent) ; Prchalová, Eva (oponent)
Autor: Kateřina Zellerová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Informovanost o HIV a sexuální chování Vedoucí práce: Jaroslava Košťálová Počet stran: 92 Počet příloh: 3 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: AIDS, HIV, sexuální chování, prevence, edukace Bakalářská práce se zabývá aktuálním tématem HIV/AIDS a sexuální chování. Zaměřuje se na základní informace o HIV/AIDS, jako je stručná historie onemocnění, přenos viru, průběh onemocnění a jeho léčba. Dále zmiňuje prevenci přenosu HIV a počty HIV pozitivních ve světě i v ČR. Nezapomíná ani na úlohu ošetřovatelství v prevenci a edukaci, ani na sexuální chování, jeho vývoj a rizikové chování v sexuální oblasti. Výzkumná část práce je tvořena dotazníkovým šetřením mezi mládeží. Zkoumaný vzorek tvoří žáci základní školy, studenti střední zdravotnické školy a gymnázia. Výzkum se zabývá znalostmi respondentů v oblasti HIV/AIDS a jejich zkušenostmi a názory z této oblasti. Výsledky výzkumu jsou zčásti porovnány s výzkumem, provedeným v roce 2005 v rámci bakalářské práce na téma "Pohlavně přenosné choroby a prevence jejich šíření".
ZKUŠENOSTI DĚTÍ S DIAGNOSTIKOU A TIŠENÍM BOLESTI PŘI HOSPITALIZACI NA DĚTSKÝCH ODDĚLENÍCH
ZELLEROVÁ, Kateřina
Diplomová práce {\clqq}Zkušenosti dětí s hodnocením a tišením bolesti při hospitalizaci na dětských odděleních`` se věnuje tématu dětské bolesti a jejího řešení. Tato problematika je hlavním tématem teoretické i praktické části práce, které se obě zaměřují na skupinu dětí v předškolním a školním věku. Teoretická část práce popisuje současný stav problematiky, psychologii dítěte v předškolním a školním věku i bolest jako takovou i její specifika u dětí. Je jasné, že bolest u dítěte má své odlišnosti nejen v diagnostice a léčbě. Dítě reaguje jinak i při prožívání bolesti, a také se velmi uplatňují mýty, které přetrvávají o bolesti u dětí i v dnešní době. Je nutné si uvědomit, že dítě není zmenšenina dospělého a proto se musí péče o něj lišit. Zároveň však je třeba brát dítě jako celistvou bytost, která prožívá bolest, a hodnotit ji vždy objektivně na základě škál a dalších objektivních metod zvolených vhodně podle věku dítěte. Výzkumná část práce je zaměřena na rozhovory s dětmi hospitalizovanými na dětských odděleních na téma jejich bolesti a rozhovory se sestrami. Porovnává informace získané z obou skupin respondentů a hledá odpovědi na otázky prožívání bolesti dítětem, hodnocení sestrou a léčbě. Z výsledků tohoto výzkumu vyplynulo, že děti vnímají rozdíly v hodnocení a tišení bolesti v domácím prostředí a v nemocnici, hlavně ve změně osoby, na kterou se mají obracet a dále v používání nefarmakologických metod, které jsou matkou využívány doma více. Co se týká frekvence a způsobu hodnocení bolesti, děti si nejsou vědomy pravidelnosti hodnocení, ani neznají škály, které sestry uváděly jako nejčastěji používané. Léčba bolesti v nemocnicích je hlavně farmakologická. Děti však při podávání léku ne vždy dostávají informaci o účinku léku. Zároveň tato část práce hledá možnosti a potřebu vzniku standardu pro hodnocení a tišení bolesti u dětí i nejdůležitější součásti, které by tento standard měl obsahovat. V souvislosti s tím je v práci vytvořen návrh standardu ošetřovatelské péče u dítěte s bolestí, který je součástí příloh.

Viz též: podobná jména autorů
2 ZELLEROVÁ, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.