Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mše svatá a malé děti
Zahrádková, Marie ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kotas, Jan (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce na téma mše svatá a malé děti si klade za cíl přiblížení specifik, která v sobě skrývá účast rodin s malými dětmi na mši svaté a nastínění možných způsobů jak efektivněji dětem bohoslužbu přibližovat a zapojovat je do jejího slavení. Pod označením malé děti jsou zahrnuty děti od narození do šesti let. Nejprve práce pojednává obecně o liturgii, o svátosti eucharistie, o mši svaté a její struktuře, zdůrazňuje slavení neděle v rodině, včetně účasti na bohoslužbě. Též hovoří o jednotlivých způsobech slavení mše svaté a obšírněji se zaobírá mši svatou s dětmi a uvádí konkrétní formy zapojení dětí do slavení eucharistie. Pohledem vývojové psychologie specifikuje schopnosti dětí v jednotlivých obdobích zrání. Praktická část vyhodnocuje dotazníkový průzkum prováděný mezi rodiči a kněžími litoměřické diecéze. Na základě svých zkušeností si dotazovaní mohli utvořit představu, jak by podle nich vypadala ideálně mše svatá s malými dětmi. Kladené otázky se dělily do jednotlivých oblasti: ideální prostor, ideální farnost, ideální kněz a ideální forma mše svaté. Výsledky jsou zpracovány a porovnávány dle věku, dle velikosti farnosti, na protilehlé strany jsou položeny odpovědi od kněží a rodičů, od matek a otců. Závěr shrnuje zjištěné informace a podtrhuje některé konkrétní podněty k formám...
Mše svatá a malé děti
Zahrádková, Marie ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kotas, Jan (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce na téma mše svatá a malé děti si klade za cíl přiblížení specifik, která v sobě skrývá účast rodin s malými dětmi na mši svaté a nastínění možných způsobů jak efektivněji dětem bohoslužbu přibližovat a zapojovat je do jejího slavení. Pod označením malé děti jsou zahrnuty děti od narození do šesti let. Nejprve práce pojednává obecně o liturgii, o svátosti eucharistie, o mši svaté a její struktuře, zdůrazňuje slavení neděle v rodině, včetně účasti na bohoslužbě. Též hovoří o jednotlivých způsobech slavení mše svaté a obšírněji se zaobírá mši svatou s dětmi a uvádí konkrétní formy zapojení dětí do slavení eucharistie. Pohledem vývojové psychologie specifikuje schopnosti dětí v jednotlivých obdobích zrání. Praktická část vyhodnocuje dotazníkový průzkum prováděný mezi rodiči a kněžími litoměřické diecéze. Na základě svých zkušeností si dotazovaní mohli utvořit představu, jak by podle nich vypadala ideálně mše svatá s malými dětmi. Kladené otázky se dělily do jednotlivých oblasti: ideální prostor, ideální farnost, ideální kněz a ideální forma mše svaté. Výsledky jsou zpracovány a porovnávány dle věku, dle velikosti farnosti, na protilehlé strany jsou položeny odpovědi od kněží a rodičů, od matek a otců. Závěr shrnuje zjištěné informace a podtrhuje některé konkrétní podněty k formám...
Olivier Messiaen a jeho varhanní tvorba
Zahrádková, Marie ; TŮMA, Jaroslav (vedoucí práce) ; POPELKA, Josef (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na významného francouzského skladatele, varhaníka a pedagoga Oliviera Messiaena a jeho varhanní tvorbu. První polovina práce obsahuje důležité životopisné údaje o skladateli, přehled jeho tvorby, kompoziční inspirace, pojednání o složkách a stránkách Messiaenova hudebního jazyka (o rytmu, harmonii, melodii, formách). V následující části se práce věnuje varhannímu dílu: nejen kompozičním technikám, ale především hlubším analýzám konkrétního notového materiálu, ne však tradičně z hlediska čistě hudebně analytického, ale spíše na základě mimohudebních často teologických souvislostí. Hlavním cílem předložené práce je proniknout skrze znalost Messiaenova hudebního jazyka, jeho života a jeho filosofických úvah k jádru jeho kompozičních technik, inspirací a motivací. Na základě analýzy gregoriánských citací, biblických citátů a liturgických textů je na skladbách ?Priere avant la communio? a ?La Nativité du Seigneur? demonstrována originalita tvůrce.
Petr Eben - chorální inspirace na pozadí varhanního díla
Zahrádková, Marie ; Tůma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Černý, Pavel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na skladatele, varhaníka, klavíristu a vynikajícího pedagoga Petra Ebena (1929 - 2007) a jeho skladby s chorálními inspiracemi. Za základní stavební kámen svých četných kompozic si Petr Eben zvolil římskokatolický liturgický zpěv, gregoriánský chorál, který pro něj sehrál v životě důležitou roli. Zajímal se jednak o hudební složky (melodiku, rytmiku), jednak o obsahovou a duchovní stránku tohoto zpěvu. Všechny zkušenosti získané při poslechu a během studia gregoriánského chorálu Petr Eben uplatnil ve své rozsáhlé tvorbě. V práci se dále zabývám problematikou soužití moderního hudebního jazyka s nejstaršími hudebními prameny, tím jak soudobé hudební prostředky spojené s historickou hudební praxí působí v Ebenově díle. Vedle objevování chorálních citací ve varhanních skladbách Petra Ebena se zaměřuji na principy práce s gregoriánským, protestantským a svatováclavským chorálem.
Informovanost mužů o problematice močové inkontinence
ZAHRÁDKOVÁ, Marie
Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolila téma zabývající se informovaností mužů o problematice močové inkontinence. Močovou inkontinencí trpí poměrně velké procento osob. Je chápána především jako zdravotní problém, spojený s vyšším věkem člověka. Inkontinence je však diagnózou, která postihuje jak ženy, muže tak i děti a negativně ovlivňuje jejich život. Je označována jako stav, při němž člověk není schopen sám vědomě regulovat odchod moči. Močová inkontinence je spojena se značnou tělesnou, psychickou, sociální a ekonomickou zátěží. U inkontinentních pacientů dochází často ke ztrátě sebeúcty, k rozpakům, k narušení kvality života a společenského styku. Lidé se často vzdávají svého běžného životního stylu. Dochází tak ke zřejmému poškození sociálních vazeb, partnerských vztahů, profesního zařazení a celkové spokojenosti. Únik moči je problém intimního rázu a ne všichni jsme schopni a ochotni o něm otevřeně hovořit. Ve své práci se zabývám klasifikací, diagnostikou, léčbou inkontinence a inkontinentními pomůckami určenými speciálně pro muže. Pro práci byl zvolen kvantitativní výzkum. Byla použita výzkumná metoda formou dotazníku. Sběr informací probíhal ve třech ambulancích praktických lékařů v Českých Budějovicích. Výzkumným souborem byli muži z Českých Budějovic starších 30ti let, kteří ve dnech 17.1.- 28.2. 2007 navštívili vybrané ambulance praktického lékaře v Českých Budějovicích. Dotazníky byly podávány náhodně. Provedeným výzkumem se měla potvrdit či vyvrátit stanovená hypotéza, která zní: Muži nemají informace o problematice močové inkontinence. Výzkumem byla hypotéza potvrzena. Cíl práce byl splněn. Výzkumem byla zjištěna skutečnost, že převážná část dotazovaných respondentů by od svého praktického lékaře uvítali více informací o problematice močové inkontinence a že sami respondenti si myslí, že informovanost mužů o tomto problému je nedostatečná. Dále z výzkumu vyplývá, že převážná část respondentů nemělo nikdy k dispozici informační materiál o močové inkontinenci. V praxi bychom se měli zaměřit na zkvalitnění informovanosti, která by se určitě zlepšila, kdyby se zvýšila výroba a distribuce brožur o inkontinenci a široká veřejnost k nim měla přístup. Letáky by měli být volně k odebrání v čekárnách u praktického lékaře, tak i v geriatrických ambulancích. Dále by se měli zajistit edukační programy pro klienty a prohloubit poznatky sester, aby byly schopné poskytnout důležité informace a pomoci lidem s močovou inkontinencí. Zároveň věřím, že i má práce bude sloužit jako informační materiál o močové inkontinenci pro širokou veřejnost.
Začlenění autisty do vzdělávání
ZAHRÁDKOVÁ, Marie
Bakalářská práce ?Začlenění autisty do vzdělávání? je případovou studií žáka s autismem integrovaného do běžného vzdělávání. Cílem je seznámit s možností začlenění žáka s vysokofunkčním autismem mezi ostatní žáky. Teoretická část práce je zaměřena na dosud zjištěné a prověřené poznatky o poruchách autismu, používané terapie a možnosti integrace z řady dostupných zdrojů. Praktická část je analýzou dat získaných z rozhovorů, dotazníků i pozorování. Podstatná část je věnována kladnému vývoji žáka během vzdělávání.

Viz též: podobná jména autorů
6 ZAHRÁDKOVÁ, Marie
2 Zahrádková, Martina
4 Zahrádková, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.