Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Model
Hládeková, Katarína ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent) ; Fajnor, Richard (vedoucí práce)
The dissertation thesis studies the extension of the context of the term model as a means of interpretation for Czech and Slovak post-conceptual works of art. Based on result of a historical excursion into the history of painting, sculpture and architecture, the thesis offers a new typology of a model which is exemplified on particular work of art of Czech and Slovak post-conceptual era in the first two decades of the 21st century. The historical part of the thesis concludes the following: model in the art is an emancipated form originating from different academic as well as layman discourse; emancipated model has a methaphorical layer and thus it reflects wide historical, cultural and social relations. The categories proposed include: a linear model, a physical model, a cognitive model and an immersive model. The linear model encompases the sketch themes and so-called visualization metaphors (graphs, charts, schemes, etc) and originates as a reaction to information saturation and complicated networks. The physical model is a form to architecture and hobby modelling, it is characterised by a simple, „sketchy“ structure reacting to social themes and individual and collective memory. The cognitive model points to the cognitive turn of the society, it evaluates the materialisation of mental space and explains the emancipated model as an open category. Finally, the immersive model interprets the medium of exhibition as a model form which is articulated by and artisitic manifesto or an architectural interference. Another form of immersion that is being discussed in the chapter about immersive models, is a photographic or 3 D computer illusion as a reaction to society‘s virtualisation. Simultaneously to theoretical-historical research, an artistic research was taking place which became the basis for the creation of different categories and typologies of model. Each proposed category thus includes a so-called author‘s note reflecting the practical part of the dissertation thesis.
Na a čum
Škrovinová, Eva ; Záhoranský, Dušan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Zaoberám sa procesom výroby podkladu maľby. Vytvorila som si vlastný systém skladania už napnutého plátna, čo umožňuje zmenšiť jeho rozmery. Na druhej strane sa týmto skladaním vytvárajú na povrchu plátna procesuálne abstraktné maľby. Na záver som vytvorila inštaláciu (5 bielych plátien, z ktorých je iba jeden skladací, ale je na nerozoznanie rovnaký od ostatných ), ktorú dopĺňam zdokumentovaným výskumom na predchádzajúcich maľbách.
Fenomén moře. Fotografie a popis moře ve vybraných formách umění
Kotzmannová, Alena ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent)
název: Fenomén moře / Fotografie a popis moře ve vybraných formách umění autor: Alena Kotzmannová katedra (ústav): Katedra Výtvarné výchovy školitel: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. abstrakt: Vztah člověka a moře je jedno ze základních témat umělecké inspirace, procházející napříč dějinami. Aniž bychom si to přímo uvědomovali, je trvalou, ale zároveň proměnnou součástí našeho bytí. Moře je výrazný kulturní kód a bohatý symbol. Téma Fenomén moře - fotografie a popis moře ve vybraných formách umění je tak záměrně zvoleno s odkazem k individuální imaginaci. V kapitolách Dílo 1. -7. jsou prezentována vlastní umělecká a pedagogická díla z let 2009- 2013 a východiska k jejich realizaci, která obsahují odkazy na deníkové portfolio a poznámkový aparát. Text je vícesměrnou myšlenkovou trajektorií a zvolená forma překrývaných vrstev propojuje jednotlivé kontexty a namísto lineárního čtení vybízí k volnému pohybu textem. V kapitole Výzkum je pracováno se zdrojovým materiálem, jímž jsou výpovědi studentů, nasbírané během realizace vlastních pedagogických projektů. Hlavním záměrem bylo nabídnout studentům vlastní umělecké dílo k reflexi a skrze cílené pedagogické projekty se následně zaměřit na rozvoj individuální představivosti, ...
Fenomén architektury ve vlastním uměleckém a pedagogickém díle /Pedagogické implikace/
Gajdošíková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Géringová, Jitka (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent)
Pavla Gajdošíková: Fenomén architektury ve vlastním uměleckém a pedagogickém díle (Pedagogické implikace) Abstrakt: Disertační práce se soustředí na téma vnímání architektury a prostoru prostřednictvím umělecké tvorby a na zkoumání možností využití tvůrčích a reflektivních procesů ve výukových situacích se studenty učitelství výtvarné výchovy. Opírá se o probíhající veřejnou diskuzi vlivu architektury na vnímání životního prostředí a s tím spojené kvality života každého z nás. Tematicky navazuje na umělecký cyklus autorky nazvaný Subjektivní urbanismus, v němž je téma reflektováno různými výtvarnými médii. Disertační práce využívá metodologii a/r/tografie, která nabízí možnost uchopení výzkumného problému ze tří pozic, a to z perspektivy umělce, učitele a výzkumníka, což umožňuje komplementárně strukturované poznání v "meziprostoru". Obrazně řečeno, téma architektury a prostoru je uchopováno v prolínání těchto tří identit. Z toho také vyplývá triadická struktura práce. V první části autorka zprostředkovává dané téma prostřednictvím vlastních uměleckých děl, jejichž reflexe se staly iniciačními body k následným výzkumným sondám. V druhé části popisuje formou případových studií tři pedagogické projekty, jejichž cílem byl rozvoj individuální představivosti, senzitivity vnímání a zvýšení zájmu studentů o...
Model
Hládeková, Katarína ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent) ; Fajnor, Richard (vedoucí práce)
The dissertation thesis studies the extension of the context of the term model as a means of interpretation for Czech and Slovak post-conceptual works of art. Based on result of a historical excursion into the history of painting, sculpture and architecture, the thesis offers a new typology of a model which is exemplified on particular work of art of Czech and Slovak post-conceptual era in the first two decades of the 21st century. The historical part of the thesis concludes the following: model in the art is an emancipated form originating from different academic as well as layman discourse; emancipated model has a methaphorical layer and thus it reflects wide historical, cultural and social relations. The categories proposed include: a linear model, a physical model, a cognitive model and an immersive model. The linear model encompases the sketch themes and so-called visualization metaphors (graphs, charts, schemes, etc) and originates as a reaction to information saturation and complicated networks. The physical model is a form to architecture and hobby modelling, it is characterised by a simple, „sketchy“ structure reacting to social themes and individual and collective memory. The cognitive model points to the cognitive turn of the society, it evaluates the materialisation of mental space and explains the emancipated model as an open category. Finally, the immersive model interprets the medium of exhibition as a model form which is articulated by and artisitic manifesto or an architectural interference. Another form of immersion that is being discussed in the chapter about immersive models, is a photographic or 3 D computer illusion as a reaction to society‘s virtualisation. Simultaneously to theoretical-historical research, an artistic research was taking place which became the basis for the creation of different categories and typologies of model. Each proposed category thus includes a so-called author‘s note reflecting the practical part of the dissertation thesis.
Fenomén moře. Fotografie a popis moře ve vybraných formách umění
Kotzmannová, Alena ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent)
název: Fenomén moře / Fotografie a popis moře ve vybraných formách umění autor: Alena Kotzmannová katedra (ústav): Katedra Výtvarné výchovy školitel: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. abstrakt: Vztah člověka a moře je jedno ze základních témat umělecké inspirace, procházející napříč dějinami. Aniž bychom si to přímo uvědomovali, je trvalou, ale zároveň proměnnou součástí našeho bytí. Moře je výrazný kulturní kód a bohatý symbol. Téma Fenomén moře - fotografie a popis moře ve vybraných formách umění je tak záměrně zvoleno s odkazem k individuální imaginaci. V kapitolách Dílo 1. -7. jsou prezentována vlastní umělecká a pedagogická díla z let 2009- 2013 a východiska k jejich realizaci, která obsahují odkazy na deníkové portfolio a poznámkový aparát. Text je vícesměrnou myšlenkovou trajektorií a zvolená forma překrývaných vrstev propojuje jednotlivé kontexty a namísto lineárního čtení vybízí k volnému pohybu textem. V kapitole Výzkum je pracováno se zdrojovým materiálem, jímž jsou výpovědi studentů, nasbírané během realizace vlastních pedagogických projektů. Hlavním záměrem bylo nabídnout studentům vlastní umělecké dílo k reflexi a skrze cílené pedagogické projekty se následně zaměřit na rozvoj individuální představivosti, ...
Na a čum
Škrovinová, Eva ; Záhoranský, Dušan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Zaoberám sa procesom výroby podkladu maľby. Vytvorila som si vlastný systém skladania už napnutého plátna, čo umožňuje zmenšiť jeho rozmery. Na druhej strane sa týmto skladaním vytvárajú na povrchu plátna procesuálne abstraktné maľby. Na záver som vytvorila inštaláciu (5 bielych plátien, z ktorých je iba jeden skladací, ale je na nerozoznanie rovnaký od ostatných ), ktorú dopĺňam zdokumentovaným výskumom na predchádzajúcich maľbách.
Kino rekonstrukce filmového prostoru
Mazanec, Martin ; ČIHÁK, Martin (vedoucí práce) ; Záhoranský, Dušan (oponent)
Dizertační práce je založena na mediální rekonstrukci filmového prostoru, který navrhl frederick Kiesler pro amerického zadavatele v roce 1929.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.