Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza genderových stereotypů v hudebních videoklipech populárních písní
ZDEŇKOVÁ, Nikola
Diplomová práce se věnuje problematice genderových stereotypů, které jsou prezentovány v hudebních videoklipech soudobých populárních písní. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž první, teoretická část, je zaměřena na vymezení základních pojmů a definic, které jsou spjaty s teorií genderu, médii a mediální komunikací. Další pasáž práce se zabývá vyobrazováním genderu v mediálních sdělení s důrazem na reklamu a populární hudbu. Druhá část práce se zaobírá samotným praktickým výzkumem, který vychází především z Goffmanova pohledu na genderovou stereotypizaci v reklamních sdělení. V návaznosti na teoretickou část jsou analyzovány vybrané hudební videoklipy. Pozornost je soustředěna na identifikování a popsání mechanismů, prostřednictvím kterých jsou genderové stereotypy v populární hudbě reprodukovány. Zvolené hudební klipy byly analyzovány dle postupů zavedených v rámci tzv. obsahové analýzy. Výsledky analýzy ukazují, jakými způsoby je mužství a ženství ve videoklipech současné populární hudby zobrazováno.
Populární hudba a genderové stereotypy
ZDEŇKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se věnuje problematice zobrazování genderových stereotypů v médiích, zejména se zaměřením na televizi a populární hudbu. V práci je pozornost soustředěna kromě definování pojmů spojených s tématikou genderu a teorií médií také na praktické zanalyzování stereotypních prvků zobrazených v hudebních videoklipech současných populárních písní, kde jsou identifikovány a popsány mechanismy genderové stereotypizace. Pro tyto účely byla jako metoda výzkumu zvolena případová studie. Cílem práce je podat náhled o tom, jaký obraz ženy či muže poskytují soudobá média divákovi, čtenáři či posluchači, a poukázat na to, že jsou to právě masová média, která napomáhají tyto stereotypní obrazy ve společnosti produkovat, a tím je dále rozšiřovat a utvrzovat. Je bezesporu, že jsou média nositelem značného vlivu ve společnosti. Tato práce by mohla přispět k uvědomění si působení těchto médií na člověka i celou společnost, a také k rozšíření povědomí ohledně genderové problematiky, jak obecně, tak i právě ve spojení s mediálními sděleními.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.