Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Subjektivní vliv sociální reklamy na studenty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
ZAJACOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá méně známým druhem reklamy, a to reklamou sociální. Sociální reklama, především prostřednictvím emocionálních apelů, upozorňuje na celospolečenské problémy, špatné návyky lidí a usiluje o změnu chování, čímž chce zlepšit současný svět. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části, přičemž teoretická část nabízí ucelený pohled nejen na sociální reklamu, ale z části i na reklamu jako takovou. Objasňuje pojem sociální reklama, porovnává ji s reklamou komerční, popisuje její historický vývoj a definuje subjekty sociální reklamy. V práci je dále vysvětleno, jak sociální reklama ovlivňuje společnost, což se jí daří hlavně emocionálním vyjádřením daného problému a pomocí reklamních apelů. Přiblíženy jsou také konkrétní reklamní kampaně, a to podle nejčastější typologizace témat sociálních reklam. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření a jeho cílem bylo zjistit, zda existují rozdíly v povědomí o sociální reklamě u studentů ZSF JU a EF JU a také to, zda má sociální reklama vyšší subjektivní vliv na studenty ZSF JU nebo EF JU. Tyto hypotézy se potvrdily a dokazují tak, že existují rozdíly v povědomí studentů o sociální reklamě dle studijního zaměření, a že sociální reklama působí více na studenty studující zdravotně sociální obory. Odpovědi respondentů z obou zkoumaných fakult se v mnohém lišily. Studenti se však shodli, že jim sociální reklama připadá prospěšná a chtěli by se s ní setkávat častěji. Studenti ZSF JU si zvolili jako své zaměstnání výkon pomáhající profese, což vyžaduje i osobnostní charakteristiky, kterými mohou být sociální cítění a touha pomáhat. Výzkum přinesl zjištění, že studentům společenské problémy nejsou lhostejné a sociální reklama na ně tak působí o něco více než na studenty EF JU. Výsledky dále ukázaly, že sociální reklama plní svůj účel, kterým je upozorňování na celospolečenské problémy, které se tak lidem mají dostat do povědomí.
Spokojenost seniorů se sociálními službami v Domově pro seniory Ždírec.
ZAJACOVÁ, Veronika
Tématem bakalářské práce je zjištění spokojenosti uživatelů Domova pro seniory Ždírec. Teoretická část se skládá se čtyř základních okruhů. První z nich je zaměřen na vymezení stáří, stárnutí a změny tělesné, sociální a kognitivní, které vyšší věk přináší. Dále jsou popsány vědní obory, které se zabývají stářím, jako je geriatrie. Další kapitola vysvětluje pojmy senior, ageismus, životní spokojenost a stručně nastiňuje postavení seniorů v dnešní společnosti. Třetí okruh se týká sociálních služeb, které jsou poskytovány seniorům, včetně jejich financování a Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Závěr teoretické části je věnován samotnému Domovu pro seniory Ždírec, ve kterém byl proveden výzkum. V empirické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou uživatelé Domova pro seniory Ždírec spokojeni s poskytovanými sociálními službami. Zmapována byla spokojenost v oblasti stravování, ubytování, přístupu personálu a volnočasových aktivitách. K získání výsledků byla využita strategie kvalitativního výzkumu prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky budou sloužit především Domovu pro seniory Ždírec. Na základě výzkumu může zkvalitnit poskytované služby a tím zvýšit spokojenost svých uživatelů. Z výzkumu vyplynulo, že většina uživatelek domova není spokojena s poskytovanou stravou, či je spokojena pouze částečně. S ubytováním, pokud jde o vzhled a vybavení vlastního pokoje, jsou všechny dotazové uživatelky zcela spokojeny. Avšak míra spokojenosti klesla s dotazem na soukromí v pokojích, jehož některé seniorky nemají dostatek. S přístupem personálu je spokojena naprostá většina uživatelek, avšak převládala nespokojenost s časovými možnostmi zdravotních sester. Nabídka volnočasových aktivit je dle výpovědí zcela dostačující. Uživatelky by si přály častěji vycestovat mimo domov, chybí jim zvířata a uváděly, že je domov velmi finančně náročný. Mezi přednosti domova patří mimo jiné neomezené návštěvní hodiny a nedávná rekonstrukce vnitřních i venkovních prostor. Pozitivním zjištěním bylo, že nadpoloviční většina uživatelek hodností svůj současný život jako spokojený.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.