|
Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji
Zápotocká, Hana ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji Cíl: Zjistit obsahovou náplň škol v přírodě na 1. stupni základních škol v Karlovarském kraji. Metody: Bakalářská práce využívá kvantitativního přístupu k výzkumu. Potřebné informace byly získány metodou anketního šetření. Výzkumný soubor tvořilo 20 učitelů ze základních škol v Karlovarském kraji. Výsledky: Základní školy v Karlovarském kraji organizují školy v přírodě, jejichž hlavní cíle jsou utužení třídního kolektivu a větší poznání žáků ve vztahu učitel a žák. Hlavní náplní škol v přírodě jsou výlety, pěší turistika a hry v přírodě. Denní program se skládá z dopolední výuky, odpoledního pobytu v přírodě a různých her, večerní program zahrnuje společenské hry a promítání. Závěr: Školy v přírodě jsou dle zjištěných výsledků oblíbenou součástí vzdělávání žáků v Karlovarském kraji mimo tradiční školní prostředí. U žáků je důležitá emocionální stránka, tedy prožitek a nové zkušenosti. Učitelé se zaměřují na sociální interakci mezi žáky a jejich učiteli. Škola v přírodě tedy představuje efektivní formu vzdělávání, která nabízí žákům možnost rozvoje jejich potenciálu a propojení s přírodou. Klíčová slova: výchova v přírodě, aktivity v přírodě, základní škola, 1. stupeň
|
|
Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji
Zápotocká, Hana ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji Cíl: Zjistit, obsahovou náplň škol v přírodě na 1.stupni základních škol v Karlovarském kraji. Metody: Bakalářská práce využívá kvantitativního přístupu k výzkumu. Potřebné informace byly získány metodou dotazníkového šetření. Výzkumný soubor tvořilo 10 učitelů ze základních škol v Karlovarském kraji. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že základní školy organizují školy v přírodě. Program škol v přírodě zahrnuje z aktivit v přírodě hlavně pěší turistiku. Základní školy nevyužívají pomoci agentur zabývajících se školami v přírodě, ale připravují program pro žáky samostatně. Klíčová slova: výchova v přírodě, aktivity v přírodě, základní škola, 1.stupeň
|
|
Neuronální okruhy přijmu potravy jako možný cíl terapie antiobezitiky
Zápotocká, Hana ; Herink, Josef (vedoucí práce) ; Kudláčková, Zděnka (oponent)
Problém zvyšující se prevalence nadváhy a obezity je v současnosti považován za jeden z hlavních zdravotních problémů nejen vyspělé západní společnosti, ale i chudých rozvojových států. Během posledních dvaceti let došlo k pochopení principů podílejících se na regulaci příjmu potravy a neuronálních okruhů zapojených do této regulace. To vedlo k myšlence farmakologického ovlivnění těchto regulačních mechanismů a vývoji nových potenciálních antiobezitik. Cesta od vývoje léčiva vedoucí až ke klinické aplikaci je nesmírně dlouhá, složitá a finančně náročná. Nyní na konečné schválení a uvedení na trh čeká řada léčiv. Tato práce představuje výčet potenciálních antiobezitik, které snad představují nový směr pro efektivní terapii obezity.
|
|
Neuronální okruhy přijmu potravy jako možný cíl terapie antiobezitiky
Zápotocká, Hana ; Herink, Josef (vedoucí práce) ; Kudláčková, Zděnka (oponent)
Problém zvyšující se prevalence nadváhy a obezity je v současnosti považován za jeden z hlavních zdravotních problémů nejen vyspělé západní společnosti, ale i chudých rozvojových států. Během posledních dvaceti let došlo k pochopení principů podílejících se na regulaci příjmu potravy a neuronálních okruhů zapojených do této regulace. To vedlo k myšlence farmakologického ovlivnění těchto regulačních mechanismů a vývoji nových potenciálních antiobezitik. Cesta od vývoje léčiva vedoucí až ke klinické aplikaci je nesmírně dlouhá, složitá a finančně náročná. Nyní na konečné schválení a uvedení na trh čeká řada léčiv. Tato práce představuje výčet potenciálních antiobezitik, které snad představují nový směr pro efektivní terapii obezity.
|