Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Saint-Exupéryho Malý princ jako morální výzva a naděje.
ZÁVOROVÁ, Marta
Ve své diplomové práci s názvem Saint-Exupéryho Malý princ jako morální výzva a naděje se zabývám otázkami etiky a morálních zásad, které v dnešní uspěchané době ztrácejí pro naše mnohé spoluobčany na významu a snad i na důležitosti. Mravnost osoby závisí na mravech celé společnosti, ke které jedinec náleží. Proniknutí do filozofické tématiky o smyslu života v Malém princi napomáhá čtenáři orientovat se a zamýšlet se nad životem samotným. V teoretické části své práce se zabývám životopisem A. de Saint-Exuperyho a rozborem díla Malý princ. Další kapitoly jsou věnovány teoretickému uvedení pojmů etika a morálka. V následné kapitole je pojednáno o morálním vývoji jedince podle Piageta a Kohlberga. V praktické části diplomové práce jsem stanovila cíl práce a hypotézy. Cílem práce je z hlediska dnešních potřeb etické výchovy dětí a mládeže, které by se mělo opět dostat na našich základních i středních školách náležité pozornosti, charakterisovat možnost využití Saint-Exupéryho díla jako prostředku k výchově mladé generace přímo, vlastní četbou nebo prostřednictvím čtoucích rodičů. Výzkumný soubor tvořili studenti víceletého gymnázia ve Vimperku a ve Strakonicích ve věkovém rozmezí 11 až 19 let. K získání dat pro šetření jsem zvolila metodu vlastního dotazníku, který byl sestaven tak, aby odpovídal potřebám výzkumu. Šetření bylo anonymní. Po vyhodnocení jsem získaná data utřídila do tabulek a grafů.V diskusi jsem rozebrala a zhodnotila výsledky k jednotlivým otázkám. V závěru práce byly stanovené hypotézy potvrzeny.
Integrace žáků se specifickými poruchami učení na středních školách na Strakonicku
ZÁVOROVÁ, Marta
V práci se zabývám problematikou specifických poruch učení (SPU). Zvyšuje se počet dětí s SPU, které studují na SŠ. Učitelé zastupují v procesu vzdělávání jedince hlavní pozici. Znalost problematiky specifických poruch je základní podmínkou úspěšného zařazení jedince s SPU do prostředí běžné střední školy. Výsledky práce ukazují, že učitelé na středních školách jsou s problematikou SPU méně obeznámeni.

Viz též: podobná jména autorů
1 Závorová, Marcela
2 Závorová, Miroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.