Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané otázky zadávání veřejných zakázek
Weigl, Jiří ; Plíva, Stanislav (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Závěr Zadávání veřejných zakázek v období po roce 1989 prochází na území České republiky rychlým vývojem, jehož cílem je nalézt optimální legislativní řešení pro zajištění transparentnosti a nediskrimace v zadávacích řízeních zavedením povinnosti postupovat podle zákonných ustanovení. Předlohou stávající právní úpravě se staly evropské zadávací směrnice, jejichž transpozice proběhla dle mého názoru legislativně přehlednějším způsobem než v sousední Spolkové republice Německo. Velké množství druhů zadávacího řízení veřejných zakázek představuje pro jejich zadavatele různě formalizované postupy, které na ně kladou odlišné nároky co do nákladů administrace a délky kontraktačního procesu, pročež se někteří snaží působnosti Zákona vyhnout. Každý subjekt, který má co do činění s veřejnými rozpočty, ať už je přímo začleněn do systému státní správy nebo nikoli, musí dokonale posoudit, zda podléhá definici zadavatele podle Zákona. U některých subjektů je posouzení jednodušší, neboť se jedná přímo o státní orgány, u jiných právnických osob, které nejsou formálně podřazeny orgánům státu, je zodpovězení této otázky velmi složité. Rozhodující interpretační úlohu hraje judikatura Evropského soudního dvora, jenž klade důraz na faktický charakter činnosti uspokojující potřeby ve veřejném zájmu a na cíl, ke kterému taková...
Vybrané otázky zadávání veřejných zakázek
Weigl, Jiří ; Plíva, Stanislav (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Závěr Zadávání veřejných zakázek v období po roce 1989 prochází na území České republiky rychlým vývojem, jehož cílem je nalézt optimální legislativní řešení pro zajištění transparentnosti a nediskrimace v zadávacích řízeních zavedením povinnosti postupovat podle zákonných ustanovení. Předlohou stávající právní úpravě se staly evropské zadávací směrnice, jejichž transpozice proběhla dle mého názoru legislativně přehlednějším způsobem než v sousední Spolkové republice Německo. Velké množství druhů zadávacího řízení veřejných zakázek představuje pro jejich zadavatele různě formalizované postupy, které na ně kladou odlišné nároky co do nákladů administrace a délky kontraktačního procesu, pročež se někteří snaží působnosti Zákona vyhnout. Každý subjekt, který má co do činění s veřejnými rozpočty, ať už je přímo začleněn do systému státní správy nebo nikoli, musí dokonale posoudit, zda podléhá definici zadavatele podle Zákona. U některých subjektů je posouzení jednodušší, neboť se jedná přímo o státní orgány, u jiných právnických osob, které nejsou formálně podřazeny orgánům státu, je zodpovězení této otázky velmi složité. Rozhodující interpretační úlohu hraje judikatura Evropského soudního dvora, jenž klade důraz na faktický charakter činnosti uspokojující potřeby ve veřejném zájmu a na cíl, ke kterému taková...

Viz též: podobná jména autorů
1 Weigl, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.