Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nomádi vzdělávacího systému. Vícepřípadová studie transferů žáků základních škol
Vyhnálek, Jan ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Hlaďo, Petr (oponent) ; Kaščák, Ondrej (oponent)
Nomádi vzdělávacího systému Vícepřípadová studie transferů žáků základních škol Jan Vyhnálek Abstrakt Vícepřípadová kvalitativní studie tří transferů žáků základních škol v České republice je explorativní sondou do meziškolní mobility žáků, definované jako změna školy z jiného důvodu, než je postup na další úroveň vzdělávání (Rumberger, 2003). Otevírá ji přehledová studie výzkumných témat nejvýznamějších empirických statí meziškolní mobility z let 1991- 2016, ukazující nejednotnost terminologie, mezeru v poznání příčin a průběhu procesu přestupů žáků i potřebu kvalitativních výzkumů. Empirická část studie chce přispět k zaplnění této mezery a zkoumá transfery jako "sociální a vztahovou konstrukci" (Zamora & Moforte, 2013, s. 59). Dva případy analyzují transfer navazující na tranzici žáků na druhý stupeň ZŠ, z nichž jeden je dítětem v pěstounské péči, třetí případ sérii transferů v neúspěšné snaze rodičů integrovat dítě s neurologickým a mentálním postižením (dětská mozková obrna) v ZŠ hlavního proudu. Zdrojem dat jsou hloubkové polostrukturované rozhovory s rodiči, žáky, učiteli, řediteli škol a externími odborníky, terénní poznámky a dokumenty. Jádrem studie jsou analytické narace přestupů s bohatě citovanými daty usnadňujícími naturalistickou generalizaci. Ukazuje se v nich vliv komunikace mezi školou a...
Meziškolní mobilita žáků velké městské základní školy
Štiková, Štěpánka ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Vyhnálek, Jan (oponent)
NÁZEV: Meziškolní mobilita žáků velké městské základní školy AUTOR: Bc. Štěpánka Štiková ÚSTAV: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D. ABSTRAKT: Meziškolní mobilita žáků je závažný, ale u nás dosud velmi málo studovaný jev. Předložený explorativní výzkum mapuje mobilitu prostřednictvím případové studie městské základní školy. Je popsán demografický a sociální kontext školy. Jsou popsány případy žákovské mobility ve sledovaném období, práce zjišťuje jejich příčiny a na základě rozhovorů s aktéry života školy sleduje dopad mobility na třídní kolektivy. Šetření si klade za cíl popsat rozsah mobility žáků ve velkoměstské základní škole, identifikovat typy a charakterizovat příčiny a důsledky. Data analyzuje za použití mezipřípadového srovnávání. V průběhu sledovaného období došlo na vybrané škole na druhém stupni ke třem příchodům a pěti odchodům žáků. Vzhledem k celkovému počtu žáků na druhém stupni je to roční pohyb 4 %. U všech případů kromě jednoho se prokázal souběh dalších problémů v rodinném prostředí nebo ve škole s přestupem. KLÍČOVÁ SLOVA případová studie, škola, meziškolní mobilita, přestupy žáků, Česká republika
Motivace v zážitkové pedagogice
Porada, Petr ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Vyhnálek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu motivace v kurzech zážitkové pedagogiky. Přesněji řečeno, kterými prostředky lze namotivovat náctileté účastníky kurzu zážitkové pedagogiky tak, aby sami ochotně, dobrovolně a aktivně vstupovali do činností kurzu. A nejen to. Popisuje také vlivy ovlivňující množství a kvalitu úsilí, které do činnosti vkládají, co je může přimět, aby vytrvali a pokračovali v práci, když narazí na překážky, jak je motivace účastníků ovlivněna přístupy instruktora a chováním vrstevníků. Dotýká se takových vlivů na motivaci, jako je hodnocení účastníků instruktorem, připisování příčin úspěchu a neúspěchu samotnými aktéry, ale i takovým činnostem, jako je práce s mládeží a vhodný přístup k nim nebo práce se skupinou. První část práce tvoří teoretický popis tématu - vymezení motivace a jejího významu v kurzu zážitkové pedagogiky, popis motivačních technik použitelných v kurzech a jejich dělení, význam, způsob použití, případně jejich slabé stránky nebo dokonce popis prvků majících demotivační vliv. Druhá část je zaměřena více prakticky na popis motivačních technik používaných v některých probíhajících kurzech zážitkové pedagogiky, zaměřených na práci s mládeží, jejich rozboru a zhodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Chování cen nejlikvidnějších českých akcií
Vyhnálek, Jan ; Musílek, Petr (vedoucí práce) ; Málek, Jiří (oponent)
Hlavním cílem práce je analýza chování vybraných nejlikvidnějších českých akcií ve vztahu s definovanými proměnnými. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou stručně popsány základní přístupy k objasňování chování akcií, vývoj efektivnosti českého kapitálového trhu, studie o insider trading a názory na způsob privatizace státních podílů ve společnostech. V druhé části je provedena analýza vybraných českých akcií, když je chování akcií analyzováno od roku 1998 do současnosti s tím, že je speciálně analyzováno chování akcií v obdobích privatizace jednotlivých společností. Chování akcií je analyzováno pomocí korelační analýzy. V této části je také analyzován vliv prohlášení významných osobností a politických rozhodnutí na výnosy akcií Českého telecomu. Analýza ukazuje, že chování akcií nereaguje na jednotlivé proměnné stabilním způsobem a také, že v obdobích privatizace nedochází k pozorovatelné změně těchto vztahů. Analýza vlivu prohlášení na akcie Českého telecomu prokazuje významný vliv politických rozhodnutí na výnosy akcií.

Viz též: podobná jména autorů
1 VYHNÁLEK, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.