Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazyk a styl reklamy (srovnání reklamy 80. let 20. století a současné reklamy v tištěných denících)
Vrábľová, Denisa ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce analyzuje reklamu uveřejněnou ve třech vybraných celostátních tištěných denících a jednom týdeníku. Zaměřuje se zejména na období posledních třiceti let (srovnání 80. let 20. století, 90. let 20. století a období po roce 2000). Snaží se o zachycení změn, ke kterým došlo během těchto období ve zpracování reklamních textů v tematické, jazykové a stylové rovině. Práce sleduje na vybraném vzorku reklamních textů nejčastější principy tvorby a srovnává je s již vědecky podloženými fakty z odborné literatury věnující se jazyku reklamy. Jazyk reklamy se totiž v závislosti na měnící se společnosti a jejích hodnotách neustále vyvíjí. Rok 1989 znamenal nejen změnu politických a společenských poměrů v naší zemi, ale umožnil přístup zahraničnímu kapitálu na český trh a zvýšení konkurence, na což reklama reagovala obrovským rozvojem. Reklama se již nemohla spoléhat pouze na informativní funkci, ale musela rozvinout i funkce další, zejména atrakční a persvazivní. Diplomová práce analyzuje reklamní texty v rámci dvou částí. První část tematická se zaměřuje na texty z hlediska jejich formální stránky (velikost a pozice reklamy v tisku, barevné zobrazení, grafická podoba a druhy reklam). Vzhledem k tomu, že během vývoje nabývá na objemu komerční reklama, zejména ta je pak podrobena jazykové analýze ve druhé části.

Viz též: podobná jména autorů
1 Vrablová, Dana
1 Vrábľová, Daniela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.