Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Popularizace vědy v českých audiovizuálních médiích se zaměřením na kosmonautiku
Vopršal, Lukáš ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem zpracování a popularizace vědy v oblasti kosmonautiky v českých audiovizuálních médiích. Cílem práce bylo na příkladech vědecko-populárních pořadů ve dvou různých audiovizuálních médiích interpretovat obsahovou stránku vybraných epizod ve zvoleném časovém období a vhodnou srovnávací metodou zhodnotit využití popularizačních prvků ve vysílání každého z pořadů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce byla vytvořena rešerše, zpracovaná na základě české i zahraniční odborné literatury, s cílem zmapovat a popsat přístupy k popularizaci vědy v médiích formou vymezení pojmů věda, masová média, vědecká žurnalistika, popularizace vědy. Rozsáhlá část rešerše se věnuje vývoji české vědecké žurnalistiky od 2. poloviny 19. století po současnost, a v detailu téma rozebírá na příkladech dvou renomovaných vědecko- populárních pořadů - Meteor a Okna vesmíru dokořán. V praktické části se autor věnoval interpretaci obsahu a obsahové analýze televizního pořadu Hyde Park - Civilizace v pěti vybraných epizodách zaměřených na kosmonautiku, a vysílaných v období roků 2021 - 2022, a též rozhlasového magazínu "Experiment" ve dvanácti vybraných epizodách vysílaných v roce 2022. Dále autor zpracoval rozhovory s autory magazínu "Experiment" na téma...
Endorsement v amerických médiích na příkladu prezidentských voleb 2016
Vopršal, Lukáš ; Marjanovič, Teodor (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá institucializovanou mediální podporou, která se nazývá endorsement. Jedná se o doporučení politického kandidáta, které média dávají svým odběratelům před volbami. Tento mediální produkt je charakteristický zejména pro anglosaské mediální prostředí. Autor tak pro sepsání této práce využil několikaměsíčního pobytu ve Spojených státech amerických v období před tamními prezidentskými volbami roku 2016. Práce z velké míry vychází z rozhovoru s předsedou editoriální rady předního floridského deníku Tampa Bay Times Timem Nickensem. Teoretická část práce se věnuje persvazivní funkci médií na potenciální voliče a vztahu médií k politickým entitám. Mimořádný důraz je kladen na historický kontext endorsementu a je nastíněn jeho vývoj od 16. století do současnosti. V analytické části práce komparuje několik endorsementů vydaných předními i lokálními novinami a popisuje nové fenomény, se kterými se doporučování kandidátů v dnešní době potýká. Konečně práce shrnuje nejdůležitější události inkriminovaných prezidentských voleb, v jejichž finále se proti sobě postavili Donald Trump a Hillary Clintonová, a analyzuje endorsement v audiovizuálních médiích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.