|
Vzdělávání skautských vedoucích
Vondrášková, Jitka ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem a formou se vzdělává budoucí skautský vedoucí. Teoretická část práce představuje definici, funkce a význam volného času, pedagogiku volného času jako vědu a instituce volnočasových aktivit. Dále představuje skauting jako organizaci spadající do volnočasových aktivit, její význam a vizi. Poukazuje na organizaci Junák - český skaut, z.s. z pohledu organizační struktury, skautské výchovné metody a představuje kompetenční model vedoucího. Způsoby vzdělávání skautského vedoucího odkrývají osobnost skautského vedoucího a význam dobrovolnické profese. Empirická část je zpracována formou kvalitativního výzkumu. Rozhovory s budoucími skautskými vedoucími představuje první část, na níž navazuje shrnutí informací získaných písemným dotazováním od klíčového pracovníka skautského ústředí Junáka, který se zabývá problematikou vzdělávání. Na závěr jsou shrnuté poznatky ze setkání s absolventy čekatelského kurzu. Klíčová slova Pedagogika volného času, volný čas, celoživotní vzdělávání, vzdělávání, skauting, děti, mládež, skautský vedoucí.
|