Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv nových informačních a komunikačních technologií na obsah předmětu Sociální pedagogika
Volovská, Tereza ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do sedmi kapitol. Zabývá se vlivem informačních a komunikačních technologií (ICT) na obsah předmětu sociální pedagogika. První kapitola vymezuje sociální pedagogiku a její předmět. Závěr první kapitoly uvádí definice sociální pedagogiky vztahující se k procesu komputerizace. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj médií lidské civilizace. Třetí kapitola charakterizuje samotný proces komputerizace. Kromě objasnění pojmu jsou zde popsány ICT a prostor je věnován i fenoménu internetu. Čtvrtá kapitola charakterizuje procesy socializace a sociálního zrání, které se mění pod tlakem digitalizace. Tento pojem dále zkoumá v souvislosti se sociálním polem jedince. Pátá kapitola se věnuje vlivu ICT na proměnu trávení volného času u mladé generace. Šestá kapitola vymezuje dopady komputerizace a digitalizace na psychickou i sociální stránku jedince. Další podkapitoly popisují specifická rizika internetu nejen u mladé generace. Poslední, sedmá kapitola, se zaměřuje na výklad myšlenek teoretika médií Marshalla McLuhana.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.