Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora nadaných žáků v primární škole - kazuistika školy
Jindrová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Vodrážková, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými způsoby, kterými lze organizovat vzdělávání nadaných žáků. V teoretické části je nejprve vymezen pojem nadání z hlediska platných školských dokumentů, další kapitola je věnována charakteristickým projevům nadaných žáků, na základě kterých je lze identifikovat. Stěžejní částí je kapitola prezentující přehled možných úprav vyučovacího procesu, kterými lze uzpůsobit výuku nadaným žákům. Na tuto část navazuje kapitola navrhující systémová opatření pro podporu nadaných žáků, která fungují v České republice. V praktické části je zpracována případová studie I. stupně soukromé základní školy, která zachycuje proces hledání optimálních způsobů podpory nadaných žáků, jehož výsledkem je akční plán změn ve sledované oblasti. Pro zpracování byly využity metody analýza školních dokumentů, polostrukturované rozhovory s učiteli a vedením školy, evaluace a reflexe. KLÍČOVÁ SLOVA nadaný žák, primární škola, podpůrná opatření, kazuistika, rozhovor, analýza dokumentů, formy, metody a strategie
Podpora nadaných žáků na 1. stupni základních škol
Klímová, Michaela ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Vodrážková, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá různými způsoby podpory nadaných žáků na 1. stupni základních škol. V teoretické části se věnuje platné školské legislativě, která se týká nadaných žáků. Práce dále pojednává o podpoře nadaných žáků z hlediska učitelů (prediagnostika, diagnostika, vedení samotné výuky). Popisuje způsob zapojení pracovníků školních poradenských pracovišť do činností s nadanými žáky a roli pracovníků pedagogicko-psychologických poraden. Jedná se o provázaný systém, kdy jeho jednotlivé části spolupracují nebo by měly spolupracovat ku prospěchu nadaného žáka. Cílem je popsat, jak probíhá systémová podpora a spolupráce mezi jednotlivými částmi systému. Nedílnou součástí celého systému jsou i rodiče nadaných žáků. Praktická část je zaměřena na analýzu školních vzdělávacích programů několika základních škol fungujících v Praze 12. Jedná se o školy s jedním zřizovatelem, které působí na relativně malém území na okraji Prahy. Školy jsou různě zaměřené. Objevuje se zde mimo jiné program Začít spolu, Montessori program, sportovně zaměřené třídy. Zjištěné skutečnosti jsou pak porovnány se stanovisky učitelů, vedení škol a školních psychologů. Pohled je ještě doplněn o názor pracovnice pedagogicko-psychologické poradny pro Prahu 12. K získání dat bylo použito dotazníkové šetření určené učitelům 1....

Viz též: podobná jména autorů
2 Vodrážková, Anežka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.