Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reklama a děti: ke kritické gramotnosti dětí na ZŠ
Vobecká, Alena ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Pacovská, Jasňa (oponent)
V této práci se zaměříme na reklamní komunikaci, a to především na její vztah k dětským adresátům. Cílem je přispět k poznání toho, jak jsou české děti ve věku základní školní docházky schopny vnímat, recipovat a hodnotit reklamní komunikaci. Nejdříve charakterizujeme reklamu jako takovou. Pojednání o reklamě v druhé kapitole obsahuje její definici, historii, zařazení do širšího rámce masové, respektive komerční komunikace, specifika reklamní komunikace a vývojové tendence v současném reklamním diskursu zahrnující kritiku reklamy nebo rostoucí význam dětské cílové skupiny. Třetí kapitola přináší shrnutí legislativních opatření regulujících reklamní působení na dětského vnímatele. Ve čtvrté kapitole se dětským adresátem a jeho specifiky v recepci reklamních sdělení zabýváme již podrobněji, sumarizujeme zjištění amerických výzkumů s touto tematikou. V druhé polovině práce (pátá kapitola) se pak věnujeme vlastnímu výzkumu. výstupy výzkumného šetření řadíme podle jednotlivých schopností představujících východiska pro kritickou recepci reklamních textů v posloupnosti respektující následnost, v jaké jsou dané schopnosti dětmi v průběhu vývoje osvojovány. Nejdříve shrnujeme zjištění o schopnosti dětských recipientů identifikovat reklamní sdělení, zabýváme se otázkou, jaké indikátory k tomu využívají, dále se...
Reklama a děti: ke kritické gramotnosti dětí na ZŠ
Vobecká, Alena ; Pacovská, Jasňa (oponent) ; Šebesta, Karel (vedoucí práce)
V této práci se zaměříme na reklamní komunikaci, a to především na její vztah k dětským adresátům. Cílem je přispět k poznání toho, jak jsou české děti ve věku základní školní docházky schopny vnímat, recipovat a hodnotit reklamní komunikaci. Nejdříve charakterizujeme reklamu jako takovou. Pojednání o reklamě v druhé kapitole obsahuje její definici, historii, zařazení do širšího rámce masové, respektive komerční komunikace, specifika reklamní komunikace a vývojové tendence v současném reklamním diskursu zahrnující kritiku reklamy nebo rostoucí význam dětské cílové skupiny. Třetí kapitola přináší shrnutí legislativních opatření regulujících reklamní působení na dětského vnímatele. Ve čtvrté kapitole se dětským adresátem a jeho specifiky v recepci reklamních sdělení zabýváme již podrobněji, sumarizujeme zjištění amerických výzkumů s touto tematikou. V druhé polovině práce (pátá kapitola) se pak věnujeme vlastnímu výzkumu. výstupy výzkumného šetření řadíme podle jednotlivých schopností představujících východiska pro kritickou recepci reklamních textů v posloupnosti respektující následnost, v jaké jsou dané schopnosti dětmi v průběhu vývoje osvojovány. Nejdříve shrnujeme zjištění o schopnosti dětských recipientů identifikovat reklamní sdělení, zabýváme se otázkou, jaké indikátory k tomu využívají, dále se...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.