Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Participace podporovatelů občanského spolku Milionu chvilek na demokratickém procesu
Vlčková, Adéla ; Císař, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Pro fungující a stabilní demokracii je nezbytná angažovanost a aktivita občanské společnosti na demokratickém procesu, která nabývá volebního a nevolebního charakteru. Současné výzkumy ukazují, že politická participace vyžaduje schopnosti a motivaci k zapojení, a to ideálně za podpory skupiny, která takovou účast žádá. Milion chvilek pro demokracii, je občanské hnutí, které vyzývá občany České republiky, aby se zapojovali do aktivit, které mohou ovlivnit veřejné dění ve prospěch demokracie. Práce zkoumá sympatizanty zmíněného hnutí. Výsledky ukazují, že se jedná o skupinu, která disponuje vyššími individuálními zdroji, vyšším politickým zájmem a nedůvěrou v současnou vládnoucí garnituru. Sympatizanti občanského hnutí se více politicky participují, a to zejména v aktivitách, které spolek akcentuje. Modelace příslušnosti ke spolku ukázala, že nelze ignorovat skutečnost, že spolek byl původně protestním hnutím. Klíčová slova politická participace, volební a nevolební participace, občanské hnutí, aktivní občané, demonstrace, petice, politika, logistická regresní analýza Název Participace podporovatelů občanského spolku Milion chvilek na demokratickém procesu
Koncept morální paniky na případu inkluzivního vzdělávání
Vlčková, Adéla ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kváča, Vladimír (oponent)
V bakalářské práci se zabývám mediálním obrazem inkluzivního vzdělávání, na který pohlížím optikou sociologického konceptu morální paniky. Zaměřuji se na proměny zájmu médií o problematiku inkluzivního vzdělávání a na proměny zastoupení znaků morální paniky v nejčtenějších mediálních denících, kterým je Blesk, MF Dnes, Právo a Lidové noviny za časové období 2000 - 2017. Práce vyplívá z konceptu morální paniky, který staví na důležitosti masových médií a na přesvědčení směřované proti určitým společenským skupinám, které jsou vnímány jako rizikové pro společnost. Dále práci ohraničuji teoretickými i věcnými východisky, jako je moc a síla médií a charakteristika inkluzivního vzdělávání a jeho legislativní úpravy. Zkoumání provádím obsahovou analýzou, která mi díky své strukturaci umožňuje zkoumat předem zvolené proměnné, které jsou vytvořeny na základě charakteristik konceptu morální paniky. Práce přináší vhled do nekonzistentního zájmu mediálních deníků, který prokládám kontextuálními mezníky a do mediálního obrazu inkluze na který nahlížím zmíněným sociologickým konceptem. Výsledky završuji diskuzí o možných implikacích morální paniky na společnost a na vzdělávací politiku.

Viz též: podobná jména autorů
1 VLČKOVÁ, Alžběta
1 VLČKOVÁ, Aneta
3 Vlčková, Alena
4 Vlčková, Andrea
1 Vlčková, Anežka
4 Vlčková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.