Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Houslový virtuos František Ondříček
Vilímec, Libor ; HŮLA, Pavel (vedoucí práce) ; TOMÁŠEK, Jiří (oponent)
Absolventskou práci o Františku Ondříčkovi jsem si vybral z důvodu mého zájmu o historii houslové hry. Česká houslová škola v minulosti byla prezentována mnoha vynikajícími houslisty, kteří šířili slávu této školy po celém světě.O nejslavnějším českém houslistovi Janu Kubelíkovi jsem psal již na konzervatoři. Velmi mě však zaujal i další vynikající český houslista František Ondříček, jehož kariéru můžeme oprávněně nazvat jako světovou. Velkým impulsem pro mě byl poslech jeho dvou nahrávek, které se podařilo v nedávné době získat. Tyto nahrávky poskytují nový obraz o Františkovi Ondříčkovi, dosud se tento housllista posuzoval jen na základě dobových recenzí. Ve své práci zjišťuji, zda jeho hra může i v dnešní době působit aktuálním dojmem, zda může i dnešní posluchače oslovit. František Ondříček měl přímou vazbu na tradici legendárního italského houslisty N. Paganiniho. Tato skutečnost může do dnešní doby přiblížit i umění tohoto houslisty. Proto považuji Františka Ondříčka za velmi důležitou osobnost v historii houslové hry.
Ruggiero Ricci
Vilímec, Libor ; Hůla, Pavel (vedoucí práce) ; Kotmel, Bohumil (oponent) ; Čepický, Leoš (oponent)
Housle a houslová hra existují vlastně jen několik staletí. Z historického pohledu je to velmi krátká doba, přesto však mimořádně bohatá na řadu osobností, událostí a vývojových trendů. Při procházení historií houslové hry by bylo zajímavé zastavit se u mnoha důležitých mezníků. Celkový vývoj byl utvářen výraznými osobnostmi, které vtiskly do nadčasové paměti tohoto nástroje vlastní obrys. Tímto způsobem pak nejvýznamnější houslisté nástrojovou interpretaci po výrazové či technické stránce, někteří i zcela komplexně, obohatili nebo i změnili. Za téma bakalářské práce jsem si vybral pojednání o jedné z těchto výrazných osobností, o houslistovi Ruggiero Riccim. Umělecká činnost Ruggiera Ricciho se neomezovala pouze na koncertování. Zvláště v pozdější době využil svoje pódiové zkušenosti k pedagogické a publikační činnosti. Proto po krátkém úvodu, životopise a kapitole o jeho houslovém umění zařazuji též kapitolu o pedagogických a metodických názorech, které jsem měl též příležitost poznat jako student na Mezinárodní hudební akademii v Plzni. Po závěrečném shrnutí přikládám ve stručné formě přílohy též přehled jeho nejdůležitějších nahrávek a soupis použití literatury, tak jako několik zajímavostí z osobního styku s touto výraznou uměleckou osobností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.