Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prostor jako paradigma výuky
Vicanová, Nela ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Zadaný areál pro návrh nové Fakulty architektury je obklopen ulicemi Údolní, Úvoz a Tvrdého. V areálu se nachází Fakulta výtvarných umění a budovy pronájmu. Návrh logicky uzavírá lokalitu na ulici Tvrdého a oživuje tuto ulici funkcemi školy, pronájmem kancelářských prostor, parkováním a kavárnou. V uzavřeném bloku obou fakult je výrazným akcentem ateliérová věž, která výrazně převyšuje okolní zástavbu a vytváří dominantu celku. Dominanta prezentuje veřejnosti práci architektů svým transparentním pojetím. Cílem této bakalářské práce je odklonit se od akademického způsobu výuky architektů a nahradit ji velkou dílnou s fluidními prostory pro volné koncepce vnitřního fungování výuky i možností experimentovat konstruktivistickou metodou „Learning by doing“.
PO TĚŽBĚ. Atlas problémů ostravsko-karvinské uhelné pánve a alternativní možnosti jejího osídlení
Vicanová, Nela ; Eristavi, Irakli (oponent) ; Mitášová, Monika (vedoucí práce)
Práce se zabývá výzkumem krajiny spojené s těžbou černého uhlí na území Karvinska. Krajina ostravsko-karvinské uhelné pánve, která utrpěla antropogenní devastaci způsobenou těžbou suroviny, se potýká s problémy souvisejícími s nestabilitou terénu. Zásadní pro výzkum a projekt jsou získaná data, která určují tematickou polohu, investigativní a analytický rámec projektu. Pomocí klíčových dat se formulují stěžejní otázky a rizika. Výzkum přesahuje do geologických a krajinných témat, což je určující pro přehodnocení architektonické praxe v takto nestabilních podmínkách. Prvním z cílů práce je získat data pro vlastní vizualizaci stabilizovaných a nestabilních oblastí krajiny po těžbě na základě rozhovorů s odborníky a mapových podkladů. Dále budou tyto informace analyzovány a interpretovány tak, aby bylo možno vymezit zájmové území a navrhnout v něm jaká by mohla být budoucnost nestabilního území. A konečně třetím z cílů je navrhnout novou, utopickou vrstvu stávající krajiny.
PO TĚŽBĚ. Atlas problémů ostravsko-karvinské uhelné pánve a alternativní možnosti jejího osídlení
Vicanová, Nela ; Eristavi, Irakli (oponent) ; Mitášová, Monika (vedoucí práce)
Práce se zabývá výzkumem krajiny spojené s těžbou černého uhlí na území Karvinska. Krajina ostravsko-karvinské uhelné pánve, která utrpěla antropogenní devastaci způsobenou těžbou suroviny, se potýká s problémy souvisejícími s nestabilitou terénu. Zásadní pro výzkum a projekt jsou získaná data, která určují tematickou polohu, investigativní a analytický rámec projektu. Pomocí klíčových dat se formulují stěžejní otázky a rizika. Výzkum přesahuje do geologických a krajinných témat, což je určující pro přehodnocení architektonické praxe v takto nestabilních podmínkách. Prvním z cílů práce je získat data pro vlastní vizualizaci stabilizovaných a nestabilních oblastí krajiny po těžbě na základě rozhovorů s odborníky a mapových podkladů. Dále budou tyto informace analyzovány a interpretovány tak, aby bylo možno vymezit zájmové území a navrhnout v něm jaká by mohla být budoucnost nestabilního území. A konečně třetím z cílů je navrhnout novou, utopickou vrstvu stávající krajiny.
Prostor jako paradigma výuky
Vicanová, Nela ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Zadaný areál pro návrh nové Fakulty architektury je obklopen ulicemi Údolní, Úvoz a Tvrdého. V areálu se nachází Fakulta výtvarných umění a budovy pronájmu. Návrh logicky uzavírá lokalitu na ulici Tvrdého a oživuje tuto ulici funkcemi školy, pronájmem kancelářských prostor, parkováním a kavárnou. V uzavřeném bloku obou fakult je výrazným akcentem ateliérová věž, která výrazně převyšuje okolní zástavbu a vytváří dominantu celku. Dominanta prezentuje veřejnosti práci architektů svým transparentním pojetím. Cílem této bakalářské práce je odklonit se od akademického způsobu výuky architektů a nahradit ji velkou dílnou s fluidními prostory pro volné koncepce vnitřního fungování výuky i možností experimentovat konstruktivistickou metodou „Learning by doing“.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.