Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ecological Effects of Climate Change on Snakes
Veverková, Barbora ; Sedláček, Ondřej (vedoucí práce) ; Frýdlová, Petra (oponent)
Klimatické změny momentálně představují jednu z největších hrozeb, se kterými se živočišné druhy musí potýkat. Zvyšující se teploty ohrožují spoustu populací po celém světě. Ektotermní živočichové by mohli díky své ekologii, která je dělá závislými na okolní teplotě, patřit mezi organismy nejvíce ohrožené klimatickými změnami. Hadi se jako ektotermní živočichové pravděpodobně budou muset přizpůsobit měnícím se klimatickým podmínkám, nebo vyhynou. Aby hadi unikli vzrůstajícím teplotám a klesajícím srážkám, mohou se přesunout do míst s vhodnějšími klimatickými podmínkami. Hadi však mají omezenou schopnost disperze, což by mohlo vést k redukci areálu výskytu a u některých populací až k extinkci. Klimatické změny také s největší pravděpodobností ovlivní kondici a chování hadů. Zvýšená teplota může ovlivnit dobu inkubace a embryonální vývoj. Hlavně u vejcorodých druhů pak mohou změny v embryonálním vývoji a zkrácení doby inkubace způsobit různé malformace. Tyto malformace mohou v závislosti na jejich závažnosti negativně ovlivnit fitness jedince. Některé druhy hadů mohou však využít klimatické změny ve svůj prospěch. Zvýšená teplota prostředí dovoluje hadům být více či déle aktivní a v některých případech dokonce zkrátit dobu hibernace. Hadi dokážou při vyšších teplotách také lépe uniknout predátorům....
Sociální partnerství: role zaměstnavatelů a (odborných) škol v procesu uplatnění absolventů na trhu práce
Veverková, Barbora ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Sociální partnerství: role zaměstnavatelů a (odborných) škol v procesu uplatnění absolventů na trhu práce Barbora Veverková Abstrakt Práce "Sociální partnerství: role zaměstnavatelů a (odborných) škol v procesu uplatnění absolventů na trhu práce" se zabývá problematikou spolupráce škol a zaměstnavatelů v oblasti středního školství. Práce vychází z teoretických východisek zaměstnatelnosti, diverzifikovaného systému vzdělávání a duálního systému vzdělávání. Zabývá se uvedenou problematikou v rámci nastaveného systému v České republice a zkoumá jeho fungování. V souvislosti s tím, poukazuje na historický vývoj spolupráce a její ukotvení v rámci legislativy. Zkoumá změny v důsledku nové kurikulární reformy, tvorbu školních vzdělávacích programů a přibližuje pojem kooperativního modelu spolupráce v rámci odborného vzdělávání. Na základě konkrétních příkladů spolupráce škol a zaměstnavatelů práce ukazuje fungování sociálního partnerství u nás i v zahraniční, konkrétně v Německu a zároveň zhodnocuje nastavení našeho sytému a identifikuje jeho hlavní problémové oblasti.

Viz též: podobná jména autorů
1 Veverková, Božena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.