Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Menší města v Čechách jako laboratoře památkové péče 19. a 20. století
Veverka, Lukáš ; Biegel, Richard (vedoucí práce) ; Švácha, Rostislav (oponent)
Práce se zabývá památkářskou činností v rámci menších a středně velkých měst v Čechách na přelomu 19. a 20. století se zaměřením na architekturu a urbanismus. Uvedené časové období je klíčové pro vývoj domácí památkové péče v poválečné době (vyhlašování městských památkových rezervací od roku 1958), a tím zásadně ovlivňuje i její dnešní podobu. Formulace hlavních teoretických zásad a praktických postupů probíhala v době zápasů o konkrétní objekty a zachování charakterů daného města, právě na přelomu století. Menší měřítko je ideální díky "laboratornímu prostředí", které se zde vytvářelo a generovalo památkové precedenty pro další rozhodování na celostátní úrovni a formulaci názorů vedoucích postav památkového dění v této době. Pro pochopení těchto základů je důležitá reflexe dobových diskusí a střetů, které byly v pozdější době překryty lineárním výkladem dějepisu památkové péče v Čechách, a to až v době poválečné. Tento topos se práce pokusila ověřit, či revidovat, a zároveň hledala "variantní příběhy" vedoucí ke kýžené plošné ochraně měst. Nejedná se o pokus zpracovat téma plošně, katalogovým způsobem. Byl nutný kvalitní výběr případových studií konkrétních měst postihujících hlavní památkové problémy doby a jejich podložení rozsáhlou rešerší dalších příkladů potvrzujících dané obecné principy na...
Kulturní domy ve Středočeském kraji v letech 1945 - 1972
Veverka, Lukáš ; Biegel, Richard (vedoucí práce) ; Strakoš, Martin (oponent)
Práce si klade za cíl představit obecný vývoj typu kulturního domu v období 1945-72. Celkem bylo představeno 11 případových studií středočeských realizací, stejně jako 20 doplňujících příkladů v rámci bývalého Československa, vždy v rozsahu podle dostupného archivního materiálu. Ke konkrétním objektům byly připojeny podkapitoly legislativního vymezení, společně s přehledy typizačních snah státu, krátkými charakteristikami vývoje architektury a společenské situace daného období. V rámci příloh byly připraveny krátké profesní medailony architektů, malířů, sochařů i designérů podílejících se na realizacích zmiňovaných v textu. Klíčová slova Architektura 2. poloviny 20. století, kulturní domy, socialistická architektura, typizace v architektuře, Středočeský kraj, socialistický realismus, ČSR, ČSSR
Studium korelací jakostních parametrů vín a destilátů
Veverka, Lukáš
Disertační práce Studium korelací jakostních parametrů vín a destilátů byla vypracována v letech 2006 - 2012 na Ústavu posklizňové technologie zahradnických produktů na Zahradnické fakultě Mendelovy univerzity v Brně. Metodou extrakce kapalinou a následnou GC analýzou byly zkoumány vzorky vín a z nich vyrobených vinných destilátů. Byly zjištěny potencionální markery látek : translinalool oxid, cis-linalool oxid charakteristické pro odrůdu Muškát Ottonel a tetradekanoát, ethyl 3-methylpentanoát pro odrůdu Rulandské bílé. U vinných destilátů byly nalezeny ethyl 2-methylbutanoát, ethyl 3-methylpentanoát, 1,1-diethoxybutan, diethoxypentan, které nebyly identifikovány ve víně. Tyto látky můžou pravděpodobně vznikat v důsledku esterifikačních reakcí v průběhu zrání vinných destilátu po destilaci. Pomocí analýzy hlavních komponent byly zjištěny rozdíly v látkovém složení destilátů vyrobených z bílých a červených vín. Tuto úzkou skupinu látek ethyl butanoát, hexanoát, octanoát, dekanoát, dodekanoát a diethyl sukcinát lze považovat za možné markery umožňující rozlišení destilátů z bílých a červených vín. Charakteristické odrůdové aroma se po senzorické stránce projevilo v destilátech z odrůd Muškát Ottonel a Frankovka. Analýzou vín a vinných destilátů pomocí mikroextrakcí tuhou fází v headspace provedení s následnou plynovou chromatogafií (GC-MS) byla v destilátech zjištěna negativní korelace mezi obsahem hexan-1-olu a intenzitou vůně destilátů. Charakteristické odrůdové aroma se významně projevilo v destilátech z odrůd Rulandské šedé (RŠ_2) a u destilátů vyrobených z červených vín to byly Svatovavřinecké (SV) a Rulandské modré (RM). Studií vzorků vinných destilátů vyrobených z modrých odrůd červených vín bylo identifikováno deset hlavních terpenických aromatických látek (o-cymen, limonen, cis-b- ocimen, cis-linalool oxid, linalool, isoborneol, terpinen-4-ol, a-terpineol, trans-sabinyl acetát a trans-kalamenen), které přispívají k odrůdovému aroma destilátů. Aplikací clr transformace a metoda hlavních komponent na datovou matici byly nalezeny vzájemné podobnosti v odrůdovém aroma vinných destilátů a bylo zjištěno, že aroma destilátu odrůd Merlot, Frankovka a jejích příbuzných odrůd ovlivňují terpenoidy cis-linalool oxid, linalool, isoborneol, terpinen-4-ol a a-terpineol, zatímco na aroma destilátů Rulandské modré, Modrý Portugal a Cabernet Sauvignon mají vliv spíše o-cymen, limonen, trans-sabinyl acetát a transkalamenen. 92 Analýza terpenického složení vinné matolinovice byla provedena metodou mikroextrakce tuhou fází v headspace provedení pomocí GC-MS. Hlavní identifikované terpenické látky jsou limonen, linalool, a-ylangen, b-bourbonen, g-kadinen, trans-nerolidol, 2,3-dihydrofarnesol a (2-cis, 6-trans)-farnesol. Byly zjištěny prokazatelné rozdíly mezi jednotlivými druhy destilátů. Zatímco u vinných destilátů byly identifikovány převážně monoterpenické látky, u vinných matolinovic byla identifikována také obsáhlá skupina sesquiterpenických látek, které jsou pro vinné matolinovice typické.
Komerční využití sociálních sítí
Veverka, Lukáš ; Žamberský, Martin (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce ukazuje možnosti komerčního využití sociálních sítí. Nejprve autor krátce popisuje vybrané sociální sítě a na mapě světa ukazuje vývoj preferencí uživatelů v jednotlivých státech. Autor sociální sítě porovnává podle počtu registrovaných uživatelů, podle pozice serveru a denní unikátní návštěvnosti. Detailněji je pak popsána situace v České republice a sociální síť Facebook. V další kapitole se práce věnuje marketingu na sociálních sítích a novým možnostem zacílení reklamy. Popsány jsou možnosti prezentace a modely reklamy na sociální síti Facebook, který nám poslouží k názorné ukázce využití pro internetový obchod. Poslední část práce ukazuje praktický příklad využití pro internetový obchod Kartellshop.cz. Ukázány jsou možnosti prezentace, budování komunity, reklamní kampaň a propojení webových stránek se sociální sítí.

Viz též: podobná jména autorů
1 Veverka, Libor
3 Veverka, Luboš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.