Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkce otevřených konformací molekul MHC 1. třídy
Vaníčková, Marie ; Poláková, Ingrid (vedoucí práce) ; Vaníková, Šárka (oponent)
Molekuly MHC I. třídy (MHC I) hrají významnou roli v adaptivní imunitě, jelikož prezentují na buněčném povrchu antigenní peptidy pocházející z intracelulárního prostředí. Jsou rozeznávány CD8+ T-lymfocyty a mohou také trans-interagovat s receptory NK buněk. MHC I se skládají z těžkého řetězce, z β2 mikroglobulinu (β2m, lehký řetězec) a peptidu, což tvoří uzavřenou konformaci MHC I. β2m je nekovalentně připojen k těžkému řetězci sestávajícího se z extracelulární domény (podjednotky α1, α2, α3), transmembránové domény a cytoplazmatické domény (s obsahem konzervovaných motivů). Při aktivním buněčném metabolismu může dojít k disociaci peptidu a β2m z těžkého řetězce MHC I, a tím dochází k vytvoření otevřené konformace. Vlivem změny konformace dochází k rozbalení podjednotky α1, která tak může interagovat s různými receptory a molekulami. Otevřené MHC I vytvářejí cis-interakce buď sami se sebou, čímž vznikají homodimery realizujících imunologické funkce, nebo s receptory na buněčném povrchu tvořících heterodimery, které realizují neimunologické funkce. Mimo povrch buňky se vyskytují v rozpustné formě. Cis-asociace jsou velmi důležité, jelikož ovlivňují buněčnou signalizaci a inhibici/aktivaci T-lymfocytů a NK buněk či únik nádorových buněk před imunitou. Přesný mechanismus vzniku, exprese a funkce...
Využití literárního příběhu v logopedické prevenci v mateřské škole
VANÍKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce je zaměřena na logopedickou prevenci v mateřské škole a aktivity, které napomáhají správnému vývoji řeči a komunikačním dovednostem. Teoretická část se zaměřuje na řeč a řečový vývoj. Dále je vymezen termín a obsah logopedické prevence v MŠ. Práce poukazuje na význam četby v předškolním věku z hlediska rozvoje dítěte a jeho komunikativních kompetencí, charakterizuje literární příběh a jeho možnosti využití v logopedické prevenci. Na závěr teoretické části je uveden rámcový přehled literatury pro děti s příběhem. V praktické části byl vytvořen vzdělávací program, napomáhající v oblasti logopedické prevence. Obsahuje pět integrovaných tematických celků, vycházejících z literárních textů. Tento program byl realizován v MŠ a následně evaluován podle evaluačního plánu.
Využití internetu k rozvoji komunikativních dovedností při výuce ruštiny
Vaníková, Šárka ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití internetu při výuce ruštiny. V její teoretické části jsou rozebrány možnosti využití internetu ve škole a konkrétně při výuce jazyků, včetně specifické práce s ruskými stránkami. Druhá část obsahuje konkrétní návrhy aktivit na internetu a ukazuje, že internet lze využít rozvoj

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.