Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv sociálního klima na chování dětí na základních školách.
VRÁŽELOVÁ, Jana
Dvacáté století a začátek století jednadvacátého přinesl v životě lidí mnoho změn. Život lidí zasáhla velká hospodářská krize, dvě světové války, totalitní režim a mnoho dalších válek, revolucí a teroristických útoků. Ale kromě těchto negativních stránek, zde byly i stránky pozitivní. Velký rozvoj zaznamenal např. automobilový a letecký průmysl, medicína a média. To vše velkou mírou zasáhlo do života společnosti, do života každého jedince. Zmíněné události se nevyhnuly ani České republice. Kromě těchto událostí byla naše země také zasažena vlivem totalitního režimu a následným příchodem demokracie. Jak to ale ovlivnilo život člověka a hlavně život a chování dětí ve století, které je také mimo jiné nazýváno {\clqq}stoletím dítěte``? Cílem diplomové práce bylo zmapování vlivu sociálního klima na chování dětí na vybraných základních školách v rámci Jihočeského kraje. Dílčím cílem diplomové práce byla komparace faktu z odborné literatury z let 70. a 80. 20. století a z let 90. 20. století a po roce 2000. Výzkumnou metodou byla metoda sekundární analýzy dat, kde reprezentativní soubor tvořily knihy a články týkající se výchovy dětí vydané v 70. a 80. letech 20. století a knihy a články vydané v 90. letech 20. století a po roce 2000. Tato metoda byla doplněna polostandardizovanými rozhovory s 25ti pedagogy základních škol, kteří byli vybráni náhodným kvótním výběrem. Hlavní kvótou byl věk pedagogů. Pedagogové museli být starší 40ti let, aby mohli posoudit chování dětí na základních školách před rokem 1989 a jejich chování po roce 1989. Z výsledků polostandardizovaných rozhovorů vyplynulo, že většina oslovených pedagogů velmi citlivě vnímá změnu chování dětí po nástupu demokracie v České republice. Tuto změnu přičítají změně politického systému, což je v souladu se zdroji uvedenými v diplomové práci pouze částečně. Většina uvedených zdrojů se shoduje, že změna chování dětí na základních školách je zapříčiněna celkovým vývojem společnosti jako takové, kdy příchod demokracie je pouze její součástí. Hlavní i dílčí cíl práce byly splněny a v rámci výzkumu byly stanoveny následující hypotézy: Hypotéza1 Na chování současných dětí neměla vliv pouze demokracie. Hypotéza 2 Nejčastějším způsobem trávení volného času dětí je sledování televize a hraní počítačových her. Hypotéza 3 Starší generace pedagogů se špatně přizpůsobuje moderním formám vyučování. Práce by mohla pomoci pedagogickým pracovníkům k uvědomění si skutečnosti, že politický režim není jedinou determinantou změn v chování dětí. Práce by mohla dále sloužit rodičům a školám k uvědomění si skutečnosti, že společnost se dynamicky rozvíjí, což přináší změnu v celkovém životním stylu dnešních dětí. Mají k dispozici více podnětů, materiálního vybavení, což do jisté míry mění jejich chování, hodnoty i postoje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.