Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam pedagogiky volného času pro vybraný výkon sociální práce
VONDRÁŠKOVÁ, Blanka
Práce se zabývá otázkou, zda jsou pedagogické kompetence potřebné pro vybraný výkon sociální práce. Za vybraný výkon jsou v této práci, a pro její účely, považovány sociálně-aktivizační služby pro rodiny s dětmi. První tři kapitoly se zabývají teoretickým vymezením pomáhajících profesí, kompetencí obecně i se zaměřením na konkrétní profese a vymezením sociální práce pro rodiny s dětmi i kompetencí sociálního pracovníka v této oblasti. Zbylé kapitoly se zabývají porovnáním kompetencí sociálního pracovníka pro rodiny s dětmi a pedagoga volného času, a následně jejich shrnutím. Za pedagogické kompetence potřebné pro vybraný výkon sociální práce lze považovat kompetence poskytování informací z oblasti výchovy, motivace a komunikace s dětmi či dospívajícími a kompetence plánování volného času.
Dilemata v sociální práci - analýza kvalifikačních prací Jihočeské univerzity
VONDRÁŠKOVÁ, Blanka
Práce se zabývá zkoumáním vztahu mezi lidskou a odbornou kvalitou sociálních pracovníků při rozhodování etických dilemat ve vybraných kvalifikačních pracích Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. První čtyři kapitoly se zabývají zejména teoretickým vymezením etických dilemat v sociální práci, jejich vznikem, druhy a také možnými řešeními etických dilemat uváděnými v odborné literatuře. Následující části se již zaměřují na vybrané kvalifikační práce a jejich analýzu. Většina vybraných prací zdůrazňuje zejména odbornost sociálního pracovníka, především význam etiky, etických teorií a etického kodexu, při řešení etických dilemat. Žádná však neopomíjí roli lidských kvalit při rozhodování, avšak každá její význam zohledňuje v jiné míře. Závěr tedy je, že pozornost věnovaná v kvalifikačních pracích lidským kvalitám na jedné straně a profesním kvalitám na straně druhé, je nerovnoměrná.
Role opatrovníka v soudních sporech o děti
VONDRÁŠKOVÁ, Blanka
Práce obsahuje teoretickou i praktickou část zabývající se rolí opatrovníka v soudních sporech o děti. Teoretická část se věnuje přiblížení orgánu sociálně-právní ochrany dětí vystupujícího v soudních sporech o děti jako opatrovník. Dále vysvětluje problematiku opatrovnictví v soudních sporech o děti, přičemž popisuje situace, za kterých se opatrovník ustanovuje. Zaměření praktické části se týká zjištění názorů opatrovníků ohledně právní úpravy jejich pravomocí a kompetencí v soudních sporech o děti. V návaznosti na stanovené cíle byl pro praktickou část této práce proveden kvalitativní výzkum realizovaný pomocí rozhovorů s opatrovníky městských úřadů s rozšířenou působností, konkrétně v Sušici a Horažďovicích. V závěru práce jsou data z rozhovorů vyhodnocena a jejich výsledky vyjádřeny pomocí diskuze. Výsledkem diskuze je chybějící jakási metodická pomůcka, neboli jednoduché zpracování postupu práce opatrovníka. S tímto problémem se denně opatrovníci setkávají, ovšem z rozhovorů bylo zřejmé, že problémy vidí i v jiných věcech (například rychlosti rozhodování soudu nebo časové náročnosti jejich práce).

Viz též: podobná jména autorů
3 VONDRÁŠKOVÁ, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.