Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti vzdělávání dítěte s tělesným postižením v rámci předškolního vzdělávání v Soběslavi
VILÍMKOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá možnostmi vzdělávání dětí s tělesným postižením v rámci předškolního vzdělávání v Soběslavi. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat aktuální možnosti vzdělávání těchto dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. První čtyři kapitoly představují teoretický rámec pro kapitoly následující. První kapitola vymezuje pojmy zdravotní a tělesné postižení. Druhá kapitola se zabývá dětskou mozkovou obrnou, konkrétně jejími příčinami, formami a nejčastějšími přidruženými postiženími. Třetí kapitola specifikuje mateřskou školu, mateřskou školu speciální a pozici pedagogického asistenta. Poslední kapitola v teoretické části se zabývá vymezením pojmů inkluze a integrace, legislativním rámcem inkluzivního vzdělávání v mateřské škole a individuálním vzdělávacím plánem. Empirická část se zabývá již konkrétními možnostmi vzdělávání dětí s tělesným postižením v rámci předškolního vzdělávání v Soběslavi. Pro naplnění výzkumného cíle a získání odpovědi na hlavní výzkumnou otázku byl použit kvalitativní výzkum, a to za pomoci techniky polostrukturovaného rozhovoru a metody dotazování. Výzkum proběhl v několika fázích, a to od přípravy až po vyhodnocení výsledků. Nejprve byly sestaveny otázky pro rozhovor, který byl uskutečněn s ředitelkami soběslavských mateřských škol. Rozhovory byly elektronicky zaznamenány a doslovně přepsány. Výsledné údaje byly sestaveny podle jednotlivých dílčích výzkumných otázek. Z výzkumu vyplývá, že při vzdělávání dětí s tělesným postižením v předškolním vzdělávání se jeví zásadní včasná a kvalitní diagnóza, vhodná podpůrná opatření a podpora asistenta pedagoga.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.