Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání pojetí didaktického prostředí u Ericha Wittmanna a v Genetickém konstruktivismu
Tuška, Jan ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Cílem obsahu práce je především srovnání pojetí didaktického prostředí mezi německým didaktikem matematiky Erichem Wittmannem a směrem nazývaným genetický konstruktivismus. Erichu Wittmannovi je věnována větší část práce a čtenář si zde může vytvořit celistvou představu o jeho přístupu k výuce matematiky. Oba přístupy jsou nejprve teoreticky popsány z různých úhlů a následně demonstrovány na příkladech z příruček učitelů a učebnic s didaktickým komentářem. Metodikou v práci užitou bylo nejprve prostudování teoretických materiálů obou pojetí a následné vyhledání relevantních příkladů, kde jsou patrné aplikace teoretických myšlenek analyzovaných autorů. Užity jsou příklady úloh z prvního a druhého stupně základní školy. V další části práce jsou oba přístupy porovnány vedle sebe s užitím relevantních citací v otázkách komunikace ve třídě, užití nástrojů ve výuce, roli učitele, užití prostředí pro výuku matematiky a otázce genetického principu. V tomto porovnání diplomová práce ukazuje, že obě pojetí didaktického prostředí mají mnoho společných znaků - ty jsou vyjmenovány a okomentovány a v závěru práce shrnuty. Jako výrazný element Wittmannovy didaktiky se ukázalo využití nástrojů ve výuce a využívání didaktických prostředí pro výuku. Jedním ze závěrů je také identifikace Wittmanna jako genetického...

Viz též: podobná jména autorů
2 Tuška, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.