Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivizace seniorů v domácím prostředí - příklad pečovatelské a odlehčovací služby Charity Příbram
Toužimská, Zuzana ; Janečková, Hana (vedoucí práce) ; Čížková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou aktivizace seniorů v domácím prostředí, kteří využívají odlehčovací službu Charity Příbram. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a empirické. Teoretická část má celkem 7 kapitol pojednávajících o tématech jako je stáří, změny s tímto životním obdobím spojené, demence jako jedna z možných zdravotních postižení ve stáří. Uvádí druhy sociálních služeb a péče určené pro seniory, seznamuje s aktivitami, které lze při práci se seniory realizovat. Důležité je zaměření na individuální plánování jako nedílnou součást poskytování sociální služby. Práce dále popisuje poskytovatele sociální služby Charitu Příbram a její odlehčovací službu. Praktická část je postavena na kvalitativních metodách, a to konkrétně zúčastněnému pozorování v domácím prostředí klientů odlehčovací služby Charity Příbram s kombinací nestandardizovaných rozhovorů spolu s analýzou dokumentů. Cílem práce je zjistit a popsat, jak probíhá péče u vybraných klientů odlehčovací služby Charity Příbram v domácím prostředí s důrazem na uplatňované aktivizační metody, a zhodnotit, zda rozsah těchto služeb pokrývá individuální potřeby, zdroje a možnosti daného klienta. Klíčová slova senioři, stáří, aktivizace, pečovatelská služba, odlehčovací služba, Charita
Výchova k občanství a environmentální výchova na základní a střední škole
Toužimská, Zuzana ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá environmentální výchovou mládeže a jejím významem pro přechod společnosti k trvale udržitelnému životu. Zdůrazňuje nutnost proniknout k jádru problému, kterým je citové odcizení současného člověka od přírody a životního prostředí. V teoretické části dokazuje existenci mnoha různých přístupů ke světu a možnost přiklonit se k tomu méně sebestřednému a více šetrnému. Dále předkládá východiska environmentální výchovy, její vývoj a především pak její trendy, které odrážejí dnes uvědomovanou potřebu zaměřit se na environmentální sensitivitu a osobní odpovědnost každého jedince. Ukazuje, že obě oblasti je možné rozvíjet v rámci občanských a společenskovědních předmětů, které pro začlenění environmentální výchovy poskytují značný prostor. Právě tyto předměty totiž zdůrazňují potřebu vychovávat studenta tak, aby si osvojil kompetence k tomu být odpovědným občanem společnosti i ohleduplným obyvatelem této krásné planety. Praktická část práce proto navrhuje konkrétní způsoby začlenění environmentální výchovy do občanských a společenskovědních předmětů, tak, aby vedly studenty k trvale udržitelnému životu ve společnosti i v celku našeho životního prostředí. Klíčová slova: hodnota života, ekologická krize, antropocentrismus, biocentrismus, ekocentrismus, trvale udržitelný rozvoj,...

Viz též: podobná jména autorů
1 Toužimská, Zofia
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.