Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální cirkus jako specifická forma vzdělávání
Tomíčková, Eva ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Sociální cirkus představuje inovativní přístup, který využívá cirkusové umění jako univerzální jazyk pro práci s širokou škálou cílových skupin. Cílem práce je analyzovat sociální cirkus jako specifickou formu vzdělávání, zejména ve vztahu ke způsobům práce lektora s důrazem na sociálně-emancipační cíle. Kapitoly s teoretickým zaměřením se zabývají charakteristikou sociálního cirkusu, jeho podobami, cílovými skupinami, a zaměřují se na klíčové principy práce lektora a jeho kompetence. Práce se dále zabývá potenciálem sociálního cirkusu pro emancipaci jedince a sociální změnu, a popisují souvislosti vztahu mezi sociálním cirkusem a oblastí vzdělávání. Data pro empirické šetření získaná prostřednictvím devíti polostrukturovaných rozhovorů s lektory jsou analyzována metodou otevřeného kódování v pojetí Strausse a Corbinové. Cílem empirického šetření je zjistit, jaké přínosy pro účastníky identifikují lektoři na základě svých zkušeností a praxe. Výstupy šetření ukazují, že sociální cirkus v českém prostředí představuje rozmanitý koncept odvíjející se od konkrétní cílové skupiny. Specifické potřeby cílové skupiny udávají konkrétní cíle, které se nejčastěji pohybují v rovině aktivizační nebo intervenční. Sociální cirkus se v českém prostředí nejčastěji realizuje ve spolupráci dvou nebo více lektorů a s...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.