Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Baťova dálnice": Retrospektivní hodnocení potenciálních dopadů nerealizovaného dopravní projektu na rozvoj území Československa
TKANÝ, Petr
Cílem této diplomové práce bylo pokusit se z dostupných dat analyzovat potenciální dopady nerealizovaného dopravního projektu (tzv. Baťovy dálnice) na území Československa. Studované území bylo omezeno na oblast dnešní České republiky. Z dostupných dat, která byla zpracována v prostředí geografických informačních systémů, byly vytvořeny analýzy dopravní dostupnosti předem definovaných regionálních center a analýza ekonomického dopadu výstavby této stavby na ekonomicky aktivní obyvatelstvo, v porovnání s trasou současné dálnice D1. Výsledky analýz byly zpracovány do přehledných map, na jejichž základě bylo dosáhnuto závěru, že výstavba Baťovy dálnice by pro časovou dostupnost regionálních center neznamenala takové zlepšení, jaké by bylo možné při odlišném trasování této stavby. S ohledem na tento problém dopadly obdobně i výsledky ekonomického vlivu stavby, kdy v porovnání se zmíněnou D1, nedosahovala Baťova dálnice takových hodnot.
Každodenní prostorová mobilita obyvatel v regionu Moravský Krumlov: analýza vybraných procesů a jejich geografických podmíněností
TKANÝ, Petr
Cílem této bakalářské práce bylo sledování každodenní prostorové mobility obyvatel v regionu Moravský Krumlov. Šetření bylo prováděno za pomoci dotazníkového šetření v jednotlivých domácnostech ORP Moravský Krumlov. Na základě výsledků získaných tímto šetřením byly analyzovány vybrané procesy týkající se mobility obyvatel a jejich geografické podmíněnosti. Získané výsledky byly porovnány s dostupnými studiemi prováděnými v České republice i zahraničí. V rámci výzkumu došlo k rozřazení obyvatel do skupin, podle pohlaví, ekonomické aktivity aj. a následně analyzovány charakteristické prvky mobility těchto skupin. Z výsledků je patrné, že ženy vykonávají větší počet cest, avšak na kratší vzdálenosti, než muži. Dále, že značná část cest je uskutečněna do vzdá-lenosti dvou kilometrů. Lidé cestují nejčastěji za prací a za školou, přesto i ostatní aktivity hrají určitý význam, především pak o víkendech. V rámci výsledků byla potvrzena i důležitost hromadné dopravy v periodicky se opakujících cestách a dále byla podrobně rozebrána časoprostorová mobilita obyvatel zkoumaného regionu. Na základě výsledků časoprostorové mobility obyvatel byly vytvořeny grafy znázorňující intenzitu mobility během dne.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.