Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Adeles and class fields
Tížková, Bára ; Kala, Vítězslav (vedoucí práce) ; Gajović, Stevan (oponent)
Prvním cílem práce je studovat okruh adelů a grupu idelů a detailně se věnovat jejich topologii. Vysvětlíme vztah mezi topologií zúženého součinu a jinými topologiemi, které se na těchto objektech zdají přirozené. Dále studujeme jejich kompaktnostní vlastnosti. Druhým cílem práce je shrnout hlavní výsledky teorie třídových těles v jazyku ideálů a idelů a ilustrovat nově zavedené pojmy na příkladech. Stručně řečeno, teorie třídových tě- les popisuje abelovská rozšíření daného číselného tělesa pomocí vnitřní aritmetiky tohoto tělesa. Ukážeme, jak tento popis funguje na příkladě dvou konkrétních typů abelovských rozšíření, a poté vše zobecníme. Abychom obecné výsledky teorie třídových těles prezen- tovali v co možná nejpřístupnější formě, používáme a sjednocujeme obsah z více zdrojů. Zatímco jazyk ideálů je přirozenějším přístupem, nese s sebou nepříjemnosti spojené s rozlišováním, které prvoideály se v daném rozšíření štěpí. Tento problém řeší právě jazyk idelů, kterému se věnujeme v poslední kapitole. 1
Univerzální kvadratické formy a odhady stop celistvých prvků
Tížková, Bára ; Kala, Vítězslav (vedoucí práce) ; Francírek, Pavel (oponent)
Cílem této práce je studovat počet proměnných univerzálních kvadratických forem v číselných tělesech. Konkrétně, uvádíme zde celý důkaz věty o existenci nekonečně mnoha totálně reálných kvadratických forem libovolného stupně 2n, nad kterými je počet pro- měnných univerzálních kvadratických forem libovolně velký. Klíčovým krokem důkazu je odhad stopy celistvého prvku za pomocí jednoho ze Stieltjesových odhadů diskriminantu. Na tyto odhady se v práci více zaměřujeme a uvádíme nástroje pro jejich důkazy. Dále se v práci zabýváme elementárními odhady počtu celistvých prvků s omezenou stopou a uvádíme přehled potřebné teorie ke stopám a diskriminantům. 1

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.