Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pedagogické aspekty ve výzkumu problematiky náhradní rodinné péče
Sychrová, Adriana ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Škoviera, Albín (oponent) ; Vítečková, Michaela (oponent)
NÁZEV: Pedagogické aspekty ve výzkumu problematiky náhradní rodinné péče AUTOR: Adriana Sychrová ABSTRAKT: Záměrem disertační práce je objasnit úlohu náhradní rodiny ve společnosti z pedagogického pohledu. V práci je předloženo zpracování vybraných pedagogických aspektů, které se jeví v náhradní rodinné péči jako stěžejní. Jedná se o význam rodiny ve společnosti, motivaci k přijetí dítěte, náhradní rodičovství, vzdělávání náhradních rodičů, socializaci dítěte, podpůrné pedagogické aktivity pro rodinu a vzdělávání dítěte. Výzkumná část práce se zabývá procesem vzdělávání dítěte v náhradní rodinné péči z pohledu náhradních rodičů. Výzkum byl realizován jako kvalitativní šetření designem mnohopřípadové studie na základě hloubkových rozhovorů s náhradními rodiči. Analytické postupy vycházely ze zakotvené teorie, sestaven byl paradigmatický model vzdělávání dítěte v náhradní rodinné péči. Z výsledků výzkumu vyplývá, že náhradní rodiny vytvářejí svůj vlastní záměrný způsob dosahování výchovně-vzdělávacích cílů, který je možné pojmenovat jako rodinné kurikulum. Rodinné kurikulum je charakterizováno pěti dimenzemi, které se vzájemně ovlivňují. Jedná se o výchovné a vzdělávací priority rodiny, rodinný vzdělávací režim, strategie vyjednávání se školou, tvorbu podpůrné pedagogické sítě a výsledky vzdělávání a jejich...
Pedagogické aspekty ve výzkumu problematiky náhradní rodinné péče
Sychrová, Adriana ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Škoviera, Albín (oponent) ; Vítečková, Michaela (oponent)
NÁZEV: Pedagogické aspekty ve výzkumu problematiky náhradní rodinné péče AUTOR: Adriana Sychrová ABSTRAKT: Záměrem disertační práce je objasnit úlohu náhradní rodiny ve společnosti z pedagogického pohledu. V práci je předloženo zpracování vybraných pedagogických aspektů, které se jeví v náhradní rodinné péči jako stěžejní. Jedná se o význam rodiny ve společnosti, motivaci k přijetí dítěte, náhradní rodičovství, vzdělávání náhradních rodičů, socializaci dítěte, podpůrné pedagogické aktivity pro rodinu a vzdělávání dítěte. Výzkumná část práce se zabývá procesem vzdělávání dítěte v náhradní rodinné péči z pohledu náhradních rodičů. Výzkum byl realizován jako kvalitativní šetření designem mnohopřípadové studie na základě hloubkových rozhovorů s náhradními rodiči. Analytické postupy vycházely ze zakotvené teorie, sestaven byl paradigmatický model vzdělávání dítěte v náhradní rodinné péči. Z výsledků výzkumu vyplývá, že náhradní rodiny vytvářejí svůj vlastní záměrný způsob dosahování výchovně-vzdělávacích cílů, který je možné pojmenovat jako rodinné kurikulum. Rodinné kurikulum je charakterizováno pěti dimenzemi, které se vzájemně ovlivňují. Jedná se o výchovné a vzdělávací priority rodiny, rodinný vzdělávací režim, strategie vyjednávání se školou, tvorbu podpůrné pedagogické sítě a výsledky vzdělávání a jejich...

Viz též: podobná jména autorů
2 Sychrová, Adéla
1 Sychrová, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.