Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evangeliář Cim.2 Metropolitní kapituly u sv. Víta
Stoneová, Monika ; Kubík, Viktor (vedoucí práce) ; Hlaváčková, Jana Hana (oponent)
Bibliografická citace Evangeliář Cim. 2 z Metropolitní kapituly u sv. Víta Diplomová práce / Monika Stoneová; vedoucí práce: PhDr. Viktor Kubík, Ph.D. Praha, 2012, 196 s. Anotace Tato diplomová práce se zabývá malířskou výzdobou Evangeliáře Cim. 2 z Metropolitní kapituly u sv. Víta. Tento rukopis se prozatím nedostal do obecného povědomí, o čemž svědčí i to, že není znám pod žádným přízviskem. Doposud nebyl ani předmětem monografického studia - s výjimkou základních katalogových údajů a orientačního zařazení. V úvodu tato práce rekapituluje dosavadní odbornou literaturu, ve které byla věnována pozornost studovanému rukopisu a podává stručný náčrt historických okolností, díky kterým se rukopis dostal do majetku Metropolitní kapituly Katedrály sv. Víta v Praze. Obsahuje důkladný popis malířské výzdoby rukopisu (39 folií z celkového počtu 244 folií). V kapitole Shrnutí výsledků rozboru výzdoby rukopisu se zabývám otázkou uměleckého původu malířské výzdoby rukopisu a v další kapitole problematikou působnosti malířské výzdoby rukopisu na mladší vrstvy iluminace. Klíčová slova: rukopis, evangeliář, knižní iluminace
Nástěnná malba v katedrále sv. Víta, Václava a Vojtěcha na Pražském Hradě z doby Karla IV. a Václava IV.
Stoneová, Monika ; Homolka, Jaromír (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent)
Resume Mural paintings in the Saint Vitus, Wenceslas and Adalbert Cathedral from Charles IV. and Wenceslas IV. period - Monika Stoneova Subject of this thesis is mural painting at the Saint Vitus, Wenceslas and Adalbert Cathedral. These are fragments of mural painting in six of the thirteen gothic chapels and mosaic at the front face of ceremony south entrance. Chapels are namely Saxon's, Vlasim's, Canon's, Simon's and Juda's, Saint Anne and Saint Wenceslas Chapel. Accordance with existing research, we can divide the paintings at Vlasim's, Canon's, Saxon's and Saint Wenceslas Chapel into two author's ranges. The first artist created paintings in Vlasim's Chapel for archbishop Jan Očko z Vlašimi. There is the painting of St. Otylia christening on the eastern wall and painting of Dolorous Christ and St. Catherine decapitation on the western wall. The Paintings were created between 1378, when Jan Očko z Vlašimi became a cardinal and January 1380, when he died. Lower painting strip in St. Wenceslas Chapel is also attributed to this artist, but considering later overpaintigs it is uncertain. Subject of the paintings is passio Christi, completed with incrustation. Donator of those paintings was Karel IV during 1372 and 1373, after chapel consecration in 1367. Paintings Adoration of Three Kings at Saxon's Chapel...
Evangeliář Cim.2 Metropolitní kapituly u sv. Víta
Stoneová, Monika ; Kubík, Viktor (vedoucí práce) ; Hlaváčková, Jana Hana (oponent)
Bibliografická citace Evangeliář Cim. 2 z Metropolitní kapituly u sv. Víta Diplomová práce / Monika Stoneová; vedoucí práce: PhDr. Viktor Kubík, Ph.D. Praha, 2012, 196 s. Anotace Tato diplomová práce se zabývá malířskou výzdobou Evangeliáře Cim. 2 z Metropolitní kapituly u sv. Víta. Tento rukopis se prozatím nedostal do obecného povědomí, o čemž svědčí i to, že není znám pod žádným přízviskem. Doposud nebyl ani předmětem monografického studia - s výjimkou základních katalogových údajů a orientačního zařazení. V úvodu tato práce rekapituluje dosavadní odbornou literaturu, ve které byla věnována pozornost studovanému rukopisu a podává stručný náčrt historických okolností, díky kterým se rukopis dostal do majetku Metropolitní kapituly Katedrály sv. Víta v Praze. Obsahuje důkladný popis malířské výzdoby rukopisu (39 folií z celkového počtu 244 folií). V kapitole Shrnutí výsledků rozboru výzdoby rukopisu se zabývám otázkou uměleckého původu malířské výzdoby rukopisu a v další kapitole problematikou působnosti malířské výzdoby rukopisu na mladší vrstvy iluminace. Klíčová slova: rukopis, evangeliář, knižní iluminace
Nástěnná malba v katedrále sv. Víta, Václava a Vojtěcha na Pražském Hradě z doby Karla IV. a Václava IV.
Stoneová, Monika ; Homolka, Jaromír (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent)
Resume Mural paintings in the Saint Vitus, Wenceslas and Adalbert Cathedral from Charles IV. and Wenceslas IV. period - Monika Stoneova Subject of this thesis is mural painting at the Saint Vitus, Wenceslas and Adalbert Cathedral. These are fragments of mural painting in six of the thirteen gothic chapels and mosaic at the front face of ceremony south entrance. Chapels are namely Saxon's, Vlasim's, Canon's, Simon's and Juda's, Saint Anne and Saint Wenceslas Chapel. Accordance with existing research, we can divide the paintings at Vlasim's, Canon's, Saxon's and Saint Wenceslas Chapel into two author's ranges. The first artist created paintings in Vlasim's Chapel for archbishop Jan Očko z Vlašimi. There is the painting of St. Otylia christening on the eastern wall and painting of Dolorous Christ and St. Catherine decapitation on the western wall. The Paintings were created between 1378, when Jan Očko z Vlašimi became a cardinal and January 1380, when he died. Lower painting strip in St. Wenceslas Chapel is also attributed to this artist, but considering later overpaintigs it is uncertain. Subject of the paintings is passio Christi, completed with incrustation. Donator of those paintings was Karel IV during 1372 and 1373, after chapel consecration in 1367. Paintings Adoration of Three Kings at Saxon's Chapel...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.