Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj čtenářství v primárním vzdělávání (srovnání ČR a Norska)
Stolařová, Daniela ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je srovnat současné přístupy k rozvoji čtenářství na 1. stupni ZŠ v ČR a v Norsku. V práci jsou vytyčené pojmy čtenářství a čtenářské gramotnosti. Jsou v ní srovnány výsledky výzkumu PIRLS a okrajově také čtenářské části PISA. Téma je zasazeno do kontextu školské reformy u nás a v Norsku. Práce obsahuje stručnou charakteristiku norského školství. Východiskem práce je zjištění, že současná úroveň čtenářské gramotnosti žáků v norských školách je podobná úrovni žáků v ČR. Práce odpovídá na otázky: Jaké přístupy volí systém norského a českého školství při rozvoji čtenářství žáků? Reagují tyto přístupy na úroveň čtenářství žáků? Jsou tyto přístupy funkční? Lze aplikovat některé přístupy z norských škol do českého prostředí? V práci jsou použity metody analýzy materiálů, pozorování a rozhovorů. Hlavním závěrem práce je, že největším benefitem norského systému je jeho jednotnost, organizovanost a přítomnost vize, což jsou složky, které české školství postrádá.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.