Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nároky na funkci hudební režie v digitálním vícestopém nahrávacím procesu
Stejskalová, Sylva ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; ŠTILEC, Jiří (oponent)
Hudební režie se stala v průběhu 20. století plnohodnotnou uměleckou profesí. Vyvinula se souběžně s nahrávací technologií od prvních náznaků u fonografu až po nepostradatelnou součást digitálního vícestopého nahrávacího procesu. Její příběh naplnil životy mnoha významných osobností, zejména skladatelů, dirigentů či muzikologů. Jejich umělecký kredit odpovídá náročnosti, která vyplývá z podstaty zvukového snímku – zrcadla hudební kompozice a její jedinečné interpretace. Zájem o zkoumání podstaty hudební režie vyplynul z nejasných názorů na funkci hudební a zvukové režie, protože jejich vzájemná hranice není jednoznačná. Při poslechu nahrávky si bohužel neuvědomujeme, jaký vliv měla při jejím vzniku hudební režie. Je ale možné porovnat dnešní znalosti stavu profese s pamětmi významných osobností uměleckého světa i nahrávacího průmyslu. Historické prameny a literatura jsou s historickými nahrávkami dobrým zdrojem informací. Nezpochybnitelnou úlohu hudební režie při nahrávacím procesu lze doložit zmapováním všech činností hudebního režiséra a jejich podrobnou klasifikací. Zařazení hudební režie je vnitřně silně provázáno s postupy nahrávacího procesu a typy nahrávání, které nutně tuto specifickou funkci vyžadují. Jedná se o odpovědnost za správnost hudebního provedení při vnímání paralelních dějů s vysokým nárokem na soustředění. Zastřešujícím rysem hudební režie je psychologie komunikace s interpretem a členy nahrávacího týmu. Nejen u velké produkce komplikovaných projektů je hudební režie součástí nahrávacího procesu. Zaznamenávaná hudba potřebuje být kontrolována a posuzována z hlediska kvality zvuku i hudebního obsahu interpretace, které nahrávka uchovává v neměnné podobě. Hudební režie je latentně přítomna ve všech nahrávacích projektech, i když ji vykonává zástupná osoba.
Interpretace a zvukové pojetí nahrávek Smetanova kvartetu e moll
Pohnán, Jiří ; RYBÁŘ, Jaroslav (vedoucí práce) ; STEJSKALOVÁ, Sylva (oponent)
Cílem této práce je interpretační a zvuková analýza nahrávek Smetanova kvartetu e moll „Z mého života“. Pro tento účel jsme vybrali nahrávky: Českého, Smetanova, Lindsay, Škampova a Haasova kvarteta. Metodou analýzy určíme charakter složek, které se podílely na vyznění skladby, a jednotlivé výstupy porovnáme. Výsledkem by mělo být získání uceleného pohledu na tuto problematiku.
Psychologie vzájemné komunikace mezi členy nahrávacího týmu a interprety
Zvěřina, Josef ; STEJSKALOVÁ, Sylva (vedoucí práce) ; RYBÁŘ, Jaroslav (oponent)
Tento dokument se zabývá psychologií vzájemné komunikace mezi členy nahrávacího týmu a interprety. Zkoumá, jaké způsoby komunikace se používají při práci hudebního režiséra. Část dokumentu popisuje nahrávání koncertu. Popis slouží jako model pro budoucí komunikaci mezi hudebními režiséry a dalšími účastníky nahrávání – produkcí, nahrávacím týmem a interprety.
Vliv nahrávání na vývoj hudební interpre tace
Fojtů, Michael ; RYBÁŘ, Jaroslav (vedoucí práce) ; STEJSKALOVÁ, Sylva (oponent)
Práce se zabývá hledáním vztahů a souvislostí mezi nahráváním zvuku a hudební interpretací. Snažíme se dokázat, že právě proces nahrávání měl důležitou roli v rozvoji hudby. Předmětem našeho zájmu se stává nahrávka. Její definice a postavení v minulosti a dnes. Srovnáme rozdíly mezi vnímáním koncertu a zvukového záznamu. Zjistíme, do jaké míry byl interpret nucen přizpůsobovat svůj projev potřebám nahrávání. Nejdůležitější metodou našeho zkoumání je analýza snímků z různých období technologického vývoje. Pomocí sluchu posuzujeme množství informací, které nám může daný záznam poskytnout.
Jiří Gemrot a jeho metoda hudebně režijn í práce
Pohnán, Jiří ; RYBÁŘ, Jaroslav (vedoucí práce) ; STEJSKALOVÁ, Sylva (oponent)
Tento dokument se zabývá metodou práce předního českého hudebního režiséra Jiřího Gemrota. Zkoumá, jakým způsobem tato osobnost řeší jednotlivé problematiky oboru hudební režie. Těmito problematikami jsou například: vedení režisérského zápisu, práce s interprety, spolupráce se zvukovým mistrem, tvorba nahrávky apod.
Interpretační analýza Scubertova písňového cyklu "Zimní cesta".
Štanclová, Kristina ; RYBÁŘ, Jaroslav (vedoucí práce) ; STEJSKALOVÁ, Sylva (oponent)
Tato bakalářská práce se v první řadě zabývá interpretačními problémy písňového cyklu Zimní cesta Franze Schuberta. Její hlavní náplní je srovnávání různých interpretací z pohledu hudebního režiséra. Posuzuje nahrávky třech významných, generačně rozdílných interpretů barytonového oboru: Dietricha Fischera -Dieskau, Matthiase Goerneho a Gerharda Hüsche. Obsahuje také kapitolu o Franzi Schubertovi a jeho díle. Zabývá se žánrem komorní písně a jeho vývojem v době před Schubertem, dále zkoumá vliv Schubertových písní na písňovou tvorbu jeho pokračovatelů. Její náplní je také rozbor jednotlivých písní včetně kritického pohledu na hudební text sám o sobě a jeho vztah s předlohou. Zamýšlí se i nad specifikem nahrávání vokální hudby.

Viz též: podobná jména autorů
1 Stejskalová, Simona
1 Stejskalová, Soňa
1 Stejskalová, Štěpánka
12 Stejskalová, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.