Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení efektivity škol zad u vertebrogenních syndromů bederní páteře
Spálovská, Hana ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Novotná, Irena (oponent)
Název: Hodnocení efektivity škol zad u vertebrogenních syndromů bederní páteře Cíl práce: Tato diplomová práce se zabývá problematikou porovnání efektivity jednotlivých škol zad. Hlavním cílem je prokázat, zda je koncept škol zad úspěšný u diagnózy vertebrogenní algický syndrom, u jakých pracovních profesí nalezne největší uplatnění a zda je možné školy zad využít i v dětské populaci. Metoda: Diplomová práce má deskriptivně - analytický charakter a je zpracována formou literární rešerše. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že koncept škol zad prokázal účinnost u chronických bolestí bederní páteře a to po delším než 2 měsíčním působení. Největší uplatnění bylo zaznamenáno u profesí, kde je bederní páteř namáhaná po stránce zvedání těžkých břemen, nebo po stránce nevhodně přizpůsobeného pracovního prostředí. Koncept škol zad je možné využívat i u dětské populace a to z hlediska aktivního cvičení a správné ergonomie. Byly zde shrnuty i fyzioterapeutické koncepty, které řadíme k této problematice. Klíčová slova: Školy zad, bolest dolní části zad, prevence
Hodnocení efektivity škol zad u vertebrogenních syndromů bederní páteře
Spálovská, Hana ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Novotná, Irena (oponent)
Název: Hodnocení efektivity škol zad u vertebrogenních syndromů bederní páteře Cíl práce: Tato diplomová práce se zabývá problematikou porovnání efektivity jednotlivých škol zad. Hlavním cílem je prokázat, zda je koncept škol zad úspěšný u diagnózy vertebrogenní algický syndrom, u jakých pracovních profesí nalezne největší uplatnění a zda je možné školy zad využít i v dětské populaci. Metoda: Diplomová práce má deskriptivně - analytický charakter a je zpracována formou literární rešerše. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že koncept škol zad prokázal účinnost u chronických bolestí bederní páteře a to po delším než 2 měsíčním působení. Největší uplatnění bylo zaznamenáno u profesí, kde je bederní páteř namáhaná po stránce zvedání těžkých břemen, nebo po stránce nevhodně přizpůsobeného pracovního prostředí. Koncept škol zad je možné využívat i u dětské populace a to z hlediska aktivního cvičení a správné ergonomie. Byly zde shrnuty i fyzioterapeutické koncepty, které řadíme k této problematice. Klíčová slova: Školy zad, bolest dolní části zad, prevence

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.