Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Identita a sociální identifikace dospívajících v kontextu subkultur
Sovová, Iveta ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Práce se zabývá problematikou subkultur z pohledu současných dospívajících. Měla by objasnit, jakým způsobem se adolescenti vztahují k subkulturám a jaké jsou okolnosti identifikace se subkulturami. Celou prací se také prolíná téma identity a jejího budování během dospívání, zejména pak v kontextu subkultur. Teoretická část práce pojednává o vývojovém období adolescence, subkulturách obecně, o skupinách a skupinových fenoménech (konformitě, kategorizaci, potřebách zachování individuality a vyjádření sounáležitosti) a identitě. Praktická část zahrnuje výsledky kvantitativního výzkumu (dotazníkové šetření) a hlavního kvalitativního výzkumu. Hlavní metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory s adolescenty, kteří se různou měrou identifikují se subkulturami a s adolescenty, kteří se naopak od subkultur distancují. Respondentům obou výzkumů bylo 14 až 17 let. Na základě výpovědí informantů byly popsány tři základní postoje, které dospívající zaujímají vůči subkulturám (plná identifikace, nevyhraněná identifikace a neidentifikace) a které s sebou přináší i odlišné pojetí subkultur jejich představiteli. To spočívá především v akcentování vnitřních či vnějších znaků příslušnosti k subkulturám a vnímání míry závaznosti jejich norem. Jelikož identifikace se subkulturami významně souvisí s procesem...
Identita a sociální identifikace dospívajících v kontextu subkultur
Sovová, Iveta ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Práce se zabývá problematikou subkultur z pohledu současných dospívajících. Měla by objasnit, jakým způsobem se adolescenti vztahují k subkulturám a jaké jsou okolnosti identifikace se subkulturami. Celou prací se také prolíná téma identity a jejího budování během dospívání, zejména pak v kontextu subkultur. Teoretická část práce pojednává o vývojovém období adolescence, subkulturách obecně, o skupinách a skupinových fenoménech (konformitě, kategorizaci, potřebách zachování individuality a vyjádření sounáležitosti) a identitě. Praktická část zahrnuje výsledky kvantitativního výzkumu (dotazníkové šetření) a hlavního kvalitativního výzkumu. Hlavní metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory s adolescenty, kteří se různou měrou identifikují se subkulturami a s adolescenty, kteří se naopak od subkultur distancují. Respondentům obou výzkumů bylo 14 až 17 let. Na základě výpovědí informantů byly popsány tři základní postoje, které dospívající zaujímají vůči subkulturám (plná identifikace, nevyhraněná identifikace a neidentifikace) a které s sebou přináší i odlišné pojetí subkultur jejich představiteli. To spočívá především v akcentování vnitřních či vnějších znaků příslušnosti k subkulturám a vnímání míry závaznosti jejich norem. Jelikož identifikace se subkulturami významně souvisí s procesem...

Viz též: podobná jména autorů
4 Sovová, Iva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.