Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detekce a rozpoznání omezení rychlosti z dopravních značek
Solnický, Vojtěch ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací systému pro detekci a rozpoznání omezení rychlosti z dopravních značek. Konkrétně jde o rozpoznání červených kruhových značek Nejvyšší povolená rychlost z obrazových dat za použití metod počítačového vidění. V rámci práce je naprogramováno a otestováno několik metod. Ve finálním řešení je použita segmentace pomocí YCbCr barevného modelu. Detekce kruhové značky i závěrečná klasifikace je vyřešena porovnáním se vzorem. Pro rozpoznání v reálném čase je použit algoritmus sledování detekovaných značek mezi snímky videosekvence. Program je vytvořen v prostředí MATLAB a Simulink. Výsledkem je prototyp jednoduchého asistenčního systému, který je možné implementovat na jakýkoli počítač s kamerou. Správná funkce algoritmu byla prokázána při testech v reálném provozu.
Doplňující sensorika pro nestabilní balancující vozidlo
Solnický, Vojtěch ; Krejčí, Petr (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce navazuje na úspěšný projekt nestabilního balancujícího vozidla, který byl v mechatronické laboratoři uskutečněn v minulých letech. Cílem je toto vozidlo doplnit především o displej, zobrazující jízdní vlastnosti. Z tohoto důvodu je potřeba nejprve pomocí několika senzorů tyto jízdní vlastnosti stanovit. Mezi další problémy, kterými se tato práce zabývá, patří řešení poškozování výkonové elektroniky vlivem indukovaného napětí v motorech s permanentními magnety, zabudování senzoru na zjištění přítomnosti jezdce a logování jízdních vlastností vozidla na SD kartu. Nakonec je ještě popsána implementace kontroly správnosti údajů ze senzorů.
Vliv off-line reklamy na návštěvnost webové stránky
Solnický, Vojtěch ; Löster, Tomáš (vedoucí práce) ; Šimpach, Ondřej (oponent)
V práci je zkoumána časová řada návštěvnosti webové stránky, pomocí krabičkových a spojnicových grafů. Na organické návštěvnosti, což je část celkové návštěvnosti, je proveden F-test sezónnosti, který sezónnost prokazuje, následně je tato časová řada od sezónnosti očištěna pomocí metody X-13 ARIMA. Dále je zkoumán vliv investic do offline reklamy na organickou návštěvnost. Pomocí Dickey-Fulerova testu je zjištěno, že časové řady jsou stacionární, pro zkoumání závislosti je použit ADL model. Výsledný model je následně otestován na přítomnost heteroskedasticity ARCH testem, na autokorelaci Breusch-Gofreyho testem a normální rozdělení reziduí Jarque-Bera testem. Model prokazuje závislost organické návštěvnosti na investicích do televizní reklamy ve stejném období a organické návštěvnosti v předchozím měsíci.
Detekce a rozpoznání omezení rychlosti z dopravních značek
Solnický, Vojtěch ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací systému pro detekci a rozpoznání omezení rychlosti z dopravních značek. Konkrétně jde o rozpoznání červených kruhových značek Nejvyšší povolená rychlost z obrazových dat za použití metod počítačového vidění. V rámci práce je naprogramováno a otestováno několik metod. Ve finálním řešení je použita segmentace pomocí YCbCr barevného modelu. Detekce kruhové značky i závěrečná klasifikace je vyřešena porovnáním se vzorem. Pro rozpoznání v reálném čase je použit algoritmus sledování detekovaných značek mezi snímky videosekvence. Program je vytvořen v prostředí MATLAB a Simulink. Výsledkem je prototyp jednoduchého asistenčního systému, který je možné implementovat na jakýkoli počítač s kamerou. Správná funkce algoritmu byla prokázána při testech v reálném provozu.
Doplňující sensorika pro nestabilní balancující vozidlo
Solnický, Vojtěch ; Krejčí, Petr (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce navazuje na úspěšný projekt nestabilního balancujícího vozidla, který byl v mechatronické laboratoři uskutečněn v minulých letech. Cílem je toto vozidlo doplnit především o displej, zobrazující jízdní vlastnosti. Z tohoto důvodu je potřeba nejprve pomocí několika senzorů tyto jízdní vlastnosti stanovit. Mezi další problémy, kterými se tato práce zabývá, patří řešení poškozování výkonové elektroniky vlivem indukovaného napětí v motorech s permanentními magnety, zabudování senzoru na zjištění přítomnosti jezdce a logování jízdních vlastností vozidla na SD kartu. Nakonec je ještě popsána implementace kontroly správnosti údajů ze senzorů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.