Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Measuring Vocabulary Knowledge of Advanced Learners of English using a Multiple-Choice Test
Sobolevská, Simona ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Luef, Eva Maria (oponent)
Tato diplomová práce srovnává reliabilitu a validitu dvou formátů testů, a to tradičního testu s výběrem možných odpovědí a nového formátu testu s postupným výběrem možných odpovědí. Cílem práce je zjistit, zdali jsou tyto formáty ekvivalentními testy, které měří receptivní znalost středně frekventovaných anglických slov. Dva testy, jeden ve formátu testu s výběrem možných odpovědí a druhý ve formátu testu s postupným výběrem možných odpovědí, byly vyplněny 87 pokročilými žáky angličtiny z českých středních škol. Analýza ukázala, že testy nejsou ekvivalentní. Test s postupným výběrem možných odpovědí byl signifikantně těžší než test s výběrem možných odpovědí. Výsledky naznačují, že test s postupným výběrem možných odpovědí částečně znemožňuje účastníkům aplikovat testové strategie a hádat správné odpovědi. Data také ukázala, že vyplnění testu s postupným výběrem možných odpovědí účastníkům trvá delší dobu. Ani jeden test nezpůsobil účastníkům signifikantně více stresu. Studie indikuje, že formulace možností se v každém formátu řídí jinými pravidly. Výsledky této práce by měly informovat učitele o výhodách a nevýhodách nového formátu testu s postupným výběrem možných odpovědí. Klíčová slova: test s výběrem možných odpovědí, test s postupným výběrem možných odpovědí, slovní zásoba, jazykové...
Fluency markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking country
Sobolevská, Simona ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Cilibrasi, Luca (oponent)
Bakalářská práce analyzuje produktivní plynulost pokročilé žákovské angličtiny a klade si za cíl zjistit, zdali studium v zahraničí způsobuje změny v produktivní plynulosti u pokročilých žáků angličtiny. Teoretická část se zabývá definicí plynulosti, operacionalizací produktivní plynulosti pomocí tří performativních jevů, a to: opakování se, falešné začátky a opravy vlastní řeči; a vlivem studijních pobytů na zlepšení plynulosti. Praktická část je založena na analýze 14 rozhovorů se sedmi pokročilými žáky angličtiny před a po jednosemestrálním studiu v anglicky mluvící zemi. V těchto rozhovorech bylo nalezeno a označeno 1 464 performativních jevů. Výzkum ukázal, že užití opakování se a falešných začátků se po studiu v zahraničí nezměnilo, zatímco užívání opravování vlastní řeči po návratu ze zahraničí kleslo. Dále se projevilo, že někteří mluvčí častěji produkují performativní jevy a tuto tendenci si zachovali i po návratu ze zahraničí, což naznačuje, že tyto jevy jsou užívány jako strategie při vedení spontánní řeči. Výsledky této práce mají sloužit jako podnět k dalšímu výzkumu performativních jevů v žákovské angličtině a jazykového zlepšení jako důsledku studijního pobytu. Klíčová slova: žákovský jazyk, plynulost, studijní pobyt, opakování se, falešné začátky, opravy vlastní řeči

Viz též: podobná jména autorů
1 Sobolevská, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.