Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přínosy dobrovolnictví z pohledu teenagerů v členské organizaci: kvalitativní sonda
Smrečani, Martina ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dobrovolnictvím teenagerů a zkoumá přínosy dobrovolnictví a vlivy na jejich dobrovolnickou činnost. Cílem práce je explorace tématu formálního dobrovolnictví teenagerů se zaměřením především na vnímání přínosů této činnosti, prožívání dobrovolnické činnost a faktory, které mají vliv na tuto činnost. Teoretická část práce poskytuje vhled do tématu dobrovolnictví mladých lidí, věnuje se specifikaci teeangera a příslušníka generace Z a přehledně shrnuje motivace k dobrovolnictví, osobní a společenské přínosy dobrovolnictví mladých lidí. Empirická část práce se skládá z analýzy focus group, hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s teenagery-dobrovolníky Hnutí Brontosaurus a dokumentů této členské organizace. Explorací tohoto fenoménu a vlastním výzkumem bych ráda přispěla k propagaci dlouhodobého dobrovolnictví a pozitivního životního stylu teenagera jako dobrovolníka.
Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Smrečani, Martina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem "Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem" je popsat a charakterizovat, jakými způsoby žáci s odlišným mateřským jazykem získávají podporu a s čím se potýkají rodiny v souvislosti s jejich vzděláváním a začleňováním. Tato práce je rozdělena na dvě části: teoretická část prezentuje odborné poznatky týkající se této problematiky. Věnuje se vymezení základních pojmů, zachycuje aktuální legislativu a práva žáků s odlišným mateřským jazykem a objasňuje současný pohled na jejich podporu. Práce se zabývá také aspekty, které ovlivňují integraci a školní úspěšnost těchto žáků. Mimo jiné se věnuje zásadám práce s žáky s odlišným mateřským jazykem a seznamuje čtenáře s organizacemi, které nabízejí žákům i jejich rodinám podporu. Druhá (empirická) část práce je zpracována formou čtyř případových studií, které mapují problematiku vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem z pohledu celé rodiny. Výzkum byl zrealizován pomocí základní kvalitativní techniky - polostrukturovaný rozhovor. Na základě teoretických a praktických poznatků autorka shrnuje svůj pohled na problematiku. Mezi hlavní zjištění výzkumu patří, že se žák s odlišným mateřským jazykem mnohdy ve škole potýká kvůli jazykové bariéře s posměšky a neschopností navazovat vztahy. Jeho úspěšnost ve velké míře ovlivňuje...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.