Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Posuzování vlivů na životní prostředí (EIA, SEA)
Skybová, Iva ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Žákovská, Karolina (oponent)
ZÁVĚR Na základě všeho, co bylo řečeno, můžeme konstatovat, že posuzování vlivů na životní prostředí je dnes základním a neopominutelným procesem pro hodnocení dopadů lidské činnosti a jejich důsledků na životní prostředí. Již v zákoně NEPA, kde byl proces EIA poprvé legislativně upraven, bylo uvedeno, že cílem procesu je "podpořit úsilí zabránit nebo eliminovat škody na životním prostředí a v biosféře." Instituty EIA a posléze i SEA se měly stát hlavními nástroji k zabezpečení myšlenky udržitelného rozvoje. Postupně se také začala vytvářet celá obecně použitelná teorie ohledně posuzování vlivů na životní prostředí. Strategické posuzování bylo v České republice poprvé upraveno v roce 1992 zákonem č. 244/1992 Sb. Od té doby již uplynulo přes 17 let, během kterých se proces SEA postupně vyvíjel až do současné podoby. Zároveň je to dostatečně dlouhá doba na to, abychom mohli bilancovat, co všechno tento institut přinesl a jakou měrou přispěl ke zlepšení životního prostředí a snaze zabezpečit trvale udržitelný rozvoj území. Přestože je dnes pořizování koncepcí (především na celonárodní a regionální úrovni) neodmyslitelně spjato s jejich posuzováním z hlediska vlivů na životní prostředí, objevují se názory podrobující SEA kritice a poukazující především na přílišnou formálnost procesu, její nízkou efektivitu,...
Posuzování vlivů na životní prostředí (EIA, SEA)
Skybová, Iva ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Žákovská, Karolina (oponent)
ZÁVĚR Na základě všeho, co bylo řečeno, můžeme konstatovat, že posuzování vlivů na životní prostředí je dnes základním a neopominutelným procesem pro hodnocení dopadů lidské činnosti a jejich důsledků na životní prostředí. Již v zákoně NEPA, kde byl proces EIA poprvé legislativně upraven, bylo uvedeno, že cílem procesu je "podpořit úsilí zabránit nebo eliminovat škody na životním prostředí a v biosféře." Instituty EIA a posléze i SEA se měly stát hlavními nástroji k zabezpečení myšlenky udržitelného rozvoje. Postupně se také začala vytvářet celá obecně použitelná teorie ohledně posuzování vlivů na životní prostředí. Strategické posuzování bylo v České republice poprvé upraveno v roce 1992 zákonem č. 244/1992 Sb. Od té doby již uplynulo přes 17 let, během kterých se proces SEA postupně vyvíjel až do současné podoby. Zároveň je to dostatečně dlouhá doba na to, abychom mohli bilancovat, co všechno tento institut přinesl a jakou měrou přispěl ke zlepšení životního prostředí a snaze zabezpečit trvale udržitelný rozvoj území. Přestože je dnes pořizování koncepcí (především na celonárodní a regionální úrovni) neodmyslitelně spjato s jejich posuzováním z hlediska vlivů na životní prostředí, objevují se názory podrobující SEA kritice a poukazující především na přílišnou formálnost procesu, její nízkou efektivitu,...
Komparace proexportní politiky České republiky a Francie
Skybová, Iva ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Brožek, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce je srovnání koncepce politiky podpory exportu v České republice a ve Francii. Koncepcí se zde rozumí institucionální zabezpečení, cíle a priority proexportních politik. Podstatnou část práce tvoří popis systému politiky podpory vývozu v obou ekonomikách. Stěžejní částí je komparace institucí na základě vybraných nástrojů na podporu exportu (marketingové služby, podpora prezentace v zahraničí, financování a pojišťování exportu se státní podporou) a hledání analogie francouzských programů na podporu exportu v projektech české Exportní strategie podle definovaných cílů a priorit. Závěr tvoří porovnání pozice zemí v mezinárodním obchodě a zhodnocení účelnosti, výhod a nedostatků jednotlivých systémů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.