Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak mluví Zábřežané doma a jak v Praze. Proměny mluvy mladé generace z oblasti středomoravského nářečí v prestižním jazykovém prostředí
Sittová, Gabriela ; Jančák, Pavel (vedoucí práce) ; Uličný, Oldřich (oponent)
Tato práce si klade za cíl posoudit běžnou mluvu mladé generace ze Zábřeha a její proměny v domácím příznakovém a v pražském, výrazně odlišném jazykovém prostředí. Za tímto účelem jsme pořídili nahrávky nepřipravených mluvních projevů čtyř mluvčích z mladé zábřežské generace ve věku 20-28 let a na jejich základě se budeme věnovat analýze z hlediska hláskosloví a morfologie (bude-li pořízený materiál výrazně přesahovat také do jiných jazykových rovin, můžeme je také zmínit). Pokusíme se postihnout, které jevy středomoravského (hanáckého) dialektu se v mluvě mladé generace ještě uplatňují nebo už neuplatňují, zda má běžná mluva mladých Zábřežanů ještě stále ráz "moravštiny", kterou mluvčí z Čech na první poslech pozná, a zda se tento jazyk proměňuje v závislosti na změnách komunikačního prostředí. Zmíníme otázku "přepínání kódů" v rámci českého jazyka a pokusíme se na základě textových analýz identifikovat, jestli mladá generace ze Zábřeha v pražském prostředí svůj jazyk odlišné komunikační situaci nějak přizpůsobuje, či nikoliv. Takto zaměřený konfrontační pohled na mluvený jazyk považujeme za možnou cestu k získání "vodítek" podstatných pro uchopení jazykového chování mladých lidí. V současné době, kdy je člověk vystaven velkému náporu ze strany médií a je dennodenně atakován češtinou v jejích (a to...
Mediální obraz psychogenních poruch příjmu potravy
Sittová, Gabriela ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato práce je zaměřena na charakteristiku a zhodnocení mediálního obrazu psychogenních poruch příjmu potravy v českých periodicích a na vybraných stranách World Wide Web sítě Internet. Cílem práce je ověřit, jaké typy informací o poruchách příjmu potravy jsou obsahem mediálních sdělení a zhodnotit jejich formální obsahovou správnost, ale také se pokusit postihnout možné vlivy příspěvků na povědomí veřejnosti o poruchách příjmu potravy a jejich jídelní chování. Příspěvky publikované v periodicích a na síti Internet v období leden 2004 až listopad 2005 byly zpracovány metodou obsahové analýzy. Výsledná data byla setříděna do logických kategorií podle tematického zaměření, obsahové správnosti a možného hodnotícího zabarvení. V závěru práce jsou zvažovány možné vlivy médií na propagaci štíhlého ideálu krásy, ale také na růst nespokojenosti s vlastním tělem u mnoha osob a s ní spojenou snahu snižovat tělesnou hmotnost a cíleně formovat postavu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Seznamujeme se s recitací
Hadravová, Eva ; ZELENÁ SITTOVÁ, Gabriela (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Cílem této bakalářské práce je pojmenovat a přiblížit výchozí jevy disciplíny přednesu. Na jejich základě je pak sestavena série osmi lekcí, jíž se účastní skupina dětí ve věku prvního stupně základní školy. Děti společně s texty, k nimž se postupně přidávají další a další prvky, prochází vývojem v rámci základního porozumění této problematice. Na konci bloku dílen proběhne veřejné recitační vystoupení na půdě školy či v obvodním kole recitační přehlídky.
Mediální obraz psychogenních poruch příjmu potravy
Sittová, Gabriela ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato práce je zaměřena na charakteristiku a zhodnocení mediálního obrazu psychogenních poruch příjmu potravy v českých periodicích a na vybraných stranách World Wide Web sítě Internet. Cílem práce je ověřit, jaké typy informací o poruchách příjmu potravy jsou obsahem mediálních sdělení a zhodnotit jejich formální obsahovou správnost, ale také se pokusit postihnout možné vlivy příspěvků na povědomí veřejnosti o poruchách příjmu potravy a jejich jídelní chování. Příspěvky publikované v periodicích a na síti Internet v období leden 2004 až listopad 2005 byly zpracovány metodou obsahové analýzy. Výsledná data byla setříděna do logických kategorií podle tematického zaměření, obsahové správnosti a možného hodnotícího zabarvení. V závěru práce jsou zvažovány možné vlivy médií na propagaci štíhlého ideálu krásy, ale také na růst nespokojenosti s vlastním tělem u mnoha osob a s ní spojenou snahu snižovat tělesnou hmotnost a cíleně formovat postavu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jak mluví Zábřežané doma a jak v Praze. Proměny mluvy mladé generace z oblasti středomoravského nářečí v prestižním jazykovém prostředí
Sittová, Gabriela ; Jančák, Pavel (vedoucí práce) ; Uličný, Oldřich (oponent)
Tato práce si klade za cíl posoudit běžnou mluvu mladé generace ze Zábřeha a její proměny v domácím příznakovém a v pražském, výrazně odlišném jazykovém prostředí. Za tímto účelem jsme pořídili nahrávky nepřipravených mluvních projevů čtyř mluvčích z mladé zábřežské generace ve věku 20-28 let a na jejich základě se budeme věnovat analýze z hlediska hláskosloví a morfologie (bude-li pořízený materiál výrazně přesahovat také do jiných jazykových rovin, můžeme je také zmínit). Pokusíme se postihnout, které jevy středomoravského (hanáckého) dialektu se v mluvě mladé generace ještě uplatňují nebo už neuplatňují, zda má běžná mluva mladých Zábřežanů ještě stále ráz "moravštiny", kterou mluvčí z Čech na první poslech pozná, a zda se tento jazyk proměňuje v závislosti na změnách komunikačního prostředí. Zmíníme otázku "přepínání kódů" v rámci českého jazyka a pokusíme se na základě textových analýz identifikovat, jestli mladá generace ze Zábřeha v pražském prostředí svůj jazyk odlišné komunikační situaci nějak přizpůsobuje, či nikoliv. Takto zaměřený konfrontační pohled na mluvený jazyk považujeme za možnou cestu k získání "vodítek" podstatných pro uchopení jazykového chování mladých lidí. V současné době, kdy je člověk vystaven velkému náporu ze strany médií a je dennodenně atakován češtinou v jejích (a to...
Průniky dětského divadla a divadla vzešlého z druhé divadelní reformy
Sittová, Gabriela ; Pilátová, Jana (vedoucí práce) ; Provazník, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá styčnými body vybraných divadel hraných dospělými na jedné straně a divadel, která vznikla cestou dramatické výchovy. Tyto body poukazují na fakt, že při zkoumání kvality a profesionality divadla nevede ostrá dělicí čára mezi dětským divadlem a divadlem hraným dospělými, ale jednoduše mezi divadlem dobrým a špatným. ?Dětské divadlo? je v práci vnímáno jako divadlo, které vzniklo na bázi dramatické výchovy. Vedoucí kolektivu, který dělá takové divadlo, je učitel dramatické výchovy. V práci jsou uváděna představení např. Hany Frankové, Aleny Palarčíkové nebo Ireny Konývkové. ?Divadlem vzešlým z druhé divadelní reformy? je míněna taková tvůrčí práce, která je podstatně inspirována tvorbou Grotowského a jeho přístupem k divadlu. V tom nejširším okruhu sem spadají jak práce samotného Grotowského, tak práce Odin Teatret či Gardzienic. Argumentace této diplomové práce je postavena na představeních Farmy v jeskyni a Divadla Continuo, která jsou v České republice nejdostupnější ?živou učebnicí? tohoto druhu. O představeních Farmy a Continua se v práci hovoří jako o inspiraci a učebnici divadelního umění pro učitele dramatické výchovy, a to nejen z pohledu zvolených prostředků ke sdělování divákům (tj. divadelního představení), ale i z pohledu zřejmých principů divadelní tvorby a přístupů k ní (tj. fáze průpravy hereckého kolektivu a fáze tvorby představení). Práce předkládá výčet bodů z oblasti divadelní průpravy, tvorby a realizace představení, v nichž jsou si oba typy divadel blízké. Jejich prostřednictvím se mohou představení divadel jako je Continuo nebo Farma v jeskyni stát cenným inspiračním zdrojem především těm učitelům dramatické výchovy, kteří výuku směřují k výstupům v podobě divadelních představení.
Inscenační proces s dívčím kolektivem ve věku puberty
Sittová, Gabriela ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dívčím kolektivem ve věku puberty. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, od níž se odvíjí volba tématu a literární předlohy. Předlohou se stala pohádka Karla Šiktance Království krasavic. Tento text je v práci podroben dramaturgické analýze. Při dramatizaci textu došlo k velmi výrazným zásahům do původní fabule pohádky. Scénář, jehož vznik je v práci zachycen, lze považovat spíše za autorskou práci na motivy Šiktancovy pohádky. Vznikal ve spolupráci s dívkami ze skupiny a současně s ním se vyvíjela i základní představa inscenačního klíče, jevištních prostředků atd. Práce podrobně popisuje, jak se formovala podoba jednotlivých postav, scény, kostýmů, masek, rekvizit, hudby atd., až do prvního uvedení inscenace Království Černé růže a jeho reflexi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.