Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dokazování v civilním procesu
Schejbalová, Zuzana ; Frintová, Dita (vedoucí práce) ; Pohl, Tomáš (oponent)
Závěr Cílem diplomové práce bylo v prvé řadě podat ucelený přehled o dokazování v civilním procesu a upozornit na některé otázky, ohledně nichž nepanuje všeobecná shoda. Takovým případem je například povaha důkazního prostředku výslechem účastníka ve sporném řízení, význam shodných skutkových tvrzení stran ve sporném řízení a vůbec otázka důležitosti dokazování v civilním procesu vzhledem k institutům, které ho ve značné míře vylučují. V této souvislosti považuji za nutné zmínit již platný zákon č. 7/2009 Sb., kterým se mění zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony (dále jen "velká novela OSŘ), který nabude účinnosti dne 1. 7. 2009. Velká novela OSŘ se výrazně dotýká, mimo jiné, oblasti dokazování, konkrétně zavádí institut přípravného jednání a zpřísňuje koncentraci řízení, a to takovým způsobem, že od 1. 7. 2009 budou moci účastníci řízení uvádět rozhodné skutečnosti o věci samé a označovat důkazy k jejich prokázání jen do skončení přípravného jednání, příp. ve lhůtě, která účastníkům za tímto účelem bude poskytnuta. Pokud ve věci neproběhlo přípravné jednání, mohou účastníci uvádět rozhodné skutečnosti o věci samé a označovat důkazy k jejich prokázání jen do skončení prvního jednání, i zde je možnost poskytnutí lhůty ke splnění povinnosti tvrzení...
Analýza biomechanické zátěže dětského cyklisty při střetu s osobním vozidlem
Schejbalová, Zuzana ; Lenková, Alžběta ; Mičunek, Tomáš
Bezpečnost chodců a cyklistů je zcela opodstatněně zdůrazňována především z hlediska prevence. Příspěvek se proto zabývá analýzou biomechanické zátěže působící na dětského cyklistu při konfiguraci typické pro náhlé vjetí cyklisty do vozovky či nedání přednosti ( konkrétně čelo osobního automobilu – levý bok cyklisty). Byly provedeny dva testy ve stejné konfiguraci a nominální střetové rychlosti, jeden s cyklistickou přilbou a druhý bez přilby. Pomocí akcelerometrů v hlavě, hrudníku, pánvi a koleni figuríny jsou detekována akcelerační pole, kterým je cyklista během primární a sekundární kolize vystaven. Závěrem jsou uvedeny výsledky biomechanické zátěže a formulace závažnosti potenciálních poranění včetně kinematických a dynamických odlišností od kolize s chodcem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.