Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lidová hudební tradice na Lašsku
Satinská, Tereza Joanna ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; LEICHNER, Emil (oponent)
Tato práce je studií zaměřenou na lidovou píseň a lidovou muziku na Lašsku. Snaží se přiblížit Lašsko z etnografického hlediska, a to i s pohledem na územní celek označován jako užší Lašsko se zaměřením na region Frýdlantska. Neodmyslitelnou součástí Lašska je jeho nářečí, které formuje charakter mluveného projevu, písní a je zcela jedinečné svou zvukomalebností. Proto je lašskému nářečí v práci věnována náležitá pozornost. Hlavní náplní práce je studie lašské lidové hudby. Podrobně popisuje různé typy lašských písní, jejich zvláštnosti a uvádí je do souvislosti s lidovým tancem, protože lidová píseň a lidový tanec tvoří na Lašsku jednotný celek. V Lašsku, stejně jako v sousedním Valašsku a dál v Moravském Slovácku existuje mnoho lidových kapel, nejčastěji cimbálových muzik. Repertoár místních CM tvoří převážně lašské písně a většina CM, vedle své vlastní umělecké činnosti, doprovází taneční a pěvecká vystoupení folklórních souborů. Z práce vyplývá, že hlavním posláním lidových kapel je udržení a zachování Lidové hudební tradice na Lašsku. Nezastupitelná role lidových muzikantů je zřejmá z kapitol, které popisují činnost muzik. Z kapitol mapujících muzikantské rody pak vyplývá hudební kontinuita mezi generacemi i provázanost rodů. Největší pozornost je v práci věnována rodu Kotků, jejich CM a především postavě významného místního muzikanta, zpěváka, učitele, sběratele a hudebního publicisty ? pana Štěpána Kotka.
Claude Debussy - Klavírní cykly z let 1890 - 1903.
Satinská, Tereza Joanna ; Klánský, Ivan (vedoucí práce) ; Böhmová, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o klavírních cyklech Clauda Debussyho, které patří do období vrcholného impresionismu ? Bergamská suita, Pour le piano a Rytiny. V první kapitole vysvětluje pojem impresionismus a důvod jeho vzniku. V následující kapitole je stručný výčet skladatelů, v jejichž tvorbě nacházeli impresionisté inspiraci a inspirační zdroje Clauda Debussyho. Ve třetí, čtvrté a páté kapitole jsou popsány a stručně analyzovány jednotlivé cykly. Celá práce posloužila k utřídění a doplnění poznatků autorky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.