Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Agresivita dětí v mateřské škole
Salim Vosátková, Lenka ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
V průběhu výzkumu agresivního chování dětí v mateřské škole jsem zjistila, že nejčastějším projevem agresivního chování je verbální agrese. Verbální agrese se v tomto věku projevuje nejčastěji křikem a hádáním se. Fyzická agrese je méně častá, přičemž nejčastějším jejím projevem je bouchání, strkání a odmítání spolužáka. Nejméně využívanými, ojedinělými, projevy fyzické agrese je kousání, škrábání a plivání. Agresivní projevy dětí se v průběhu pobytu v mateřské škole, a tedy v souvislosti s vývojem dětí (mezi třetím až šestým rokem) mění směrem ke konstruktivnějším podobám. S častou agresivitou souvisí i domácí prostředí. Případové studie naznačují, že pokud dítě cítí určitou frustraci či úzkost, která pochází z rodinného prostředí, je citlivější na omezování svých potřeb či snahám o přizpůsobení se řádu a režimu v MŠ. Jeho reakce jsou těmito negativními pocity ovlivněny a častěji vedou k agresivním projevům než u dětí, které je nemají. Většinu agresivních projevů lze úspěšně redukovat vhodnou intervencí učitelek, případně s pomocí odborníků. Projevy agrese se vždy snáze korigují, pokud je ze strany rodičů opravdový zájem a snaha spolupracovat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.