Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Position of Panama in international business
Saganová, Lucia ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením Panamy v mezinárodním obchodě. První kapitola se věnuje základním informacím o Panamě. Popisuje její historii stručně charakterizuje specifika panamského trhu. Druhá kapitola rozebírá podnikatelské prostředí, jeho stručnou obecnou charakteristikou. Jeho podstatnou součástí je speciální daňový režim, proto je Panama považována za daňový ráj. Rozebírá hospodářskou situaci v Panamě a podrobněji se věnuje dvěma výrazným pilířům panamské ekonomiky, Panamskému průplavu a Volné zóně Colon. Zaměřuje se na potenciální investiční příležitosti v Panamě, které jsou stimulovány daňovým úlevami. V charakteristice sociálního prostředí se věnuje vybavenosti panamského obyvatelstva jako pracovní síly a úrovni vzdělání v zemi. Popisuje vývoj panamské kultury a charakterizuje její kulturní zvláštnosti pomocí Hofstede univerzálních kulturních dimenzí. Upozorňuje na specifika, které se týkají obchodního jednání a činností s ním spojených. V oblasti technologického prostředí upozorňuje na technologickou vybavenost země, na státní orgány, které podporují svou činností tuto oblast. Třetí kapitola se zaměřuje na zahraniční obchod Panamy. Popisuje Národní strategii určenou pro roky 2004 až 2009, vládní instituce podporující panamský zahraniční obchod, dohody, které Panama podepsala a vývoj zahraničního obchodu v roce 2008. Poslední kapitola se zaměřuje na obchodní spolupráci mezi Panamou a Českou republikou.
Commercial and cultural particularities of Panama
Saganová, Lucia ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Hlavnou témou bakalárskej práce sú obchodné a kultúrne zvláštnosti Panamy. Práca je rozdelená do štyroch kapitol. V prvej kapitole autorka uvádza základné informácie o Paname, podáva stručný historický vývoj a ekonomickú situáciu krajiny. V druhej kapitole rozoberá vývoj panamskej kultúry. Z teoretického hľadiska popisuje jednotlivé Hosftedeho kultúrne dimenzie. Na základe nameraných hodnôt pre Panamu sa snaží charakterizovať jej spoločnosť. Vysvetľuje vzťah medzi katolíckou vierou a Hofstedeho dimenziami. V tretej kapitole sa autorka venuje obchodným zvláštnostiam, ktoré sa týkajú obchodného jednania a činností s ním spojených. Ďalej sa zameriava na dôležité informácie o panamskom trhu ako sú colný systém, ochrana domáceho trhu, spôsoby riešenia obchodných sporov, platobné podmienky, možný spôsob propagácie a byrokratické podmienky, ktoré musí zahraničný podnikateľ splniť. Hodnotí tiež pozitíva a negatíva panamského trhu. V štvrtej kapitole rozoberá ekonomickú a obchodnú spoluprácu Českej Republiky a Panamy. Navrhuje potencionálne oblasti, na ktoré by sa český podnikatelia mohli v budúcnosti zamerať.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.