Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jazykové dovednosti žáků s odlišným mateřským jazykem na prvním stupni základní školy
Sabolčiková, Adéla ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Cílem diplomové práce "Jazykové dovednosti žáků s odlišným mateřským jazykem na prvním stupni základní školy" je analýza jazykových dovedností žáků mladšího školního věku s odlišným mateřským jazykem. Společně s dílčími řečovými dovednostmi se předložená práce zaměřuje především na pragmatickou jazykovou rovinu, v rámci které je hodnoceno užití jazykových dovedností v sociálním kontextu. Teoretická část práce je tvořena prvními třemi kapitolami. Úvodem jsou vymezeny pojmy komunikace, jazyk a řeč, komunikační schopnost a bilingvismus. Druhá kapitola se věnuje specifikům adaptace a osvojování češtiny jako druhého jazyka u žáků s odlišným mateřským jazykem. V rámci této kapitoly jsou také uvedeny možnosti jazykové diagnostiky. Závěrem je společně s vybranými organizacemi věnujícími se podpoře žáků s odlišným mateřským jazykem charakterizováno vzdělávání této skupiny v tuzemském školském systému. Pro výzkumné šetření byl zvolen výzkumný vzorek šesti informantů ze dvou základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Předmětem empirické části je diagnostika jazykových dovedností v oblastech mluvení a porozumění řeči, čtení s porozuměním a psaní. Následuje analýza vybraných projevů v pragmatické jazykové rovině. Pro účely výzkumného šetření byl zvolen kvalitativní výzkumný design. Získaná data byla následně...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.