Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
A Proposal for the Implementation Model of IS and Marketing Presentation of IT Solution
Lorko, Matej ; Sýkorová, Marta (oponent) ; Bartošek, Vladimír (vedoucí práce)
The thesis focuses on information system made by Exact company. It analyses its functions and proposes its optimal settings. It also maps basic processes in company and defines opportunities for outsourcing. The outcome consists of implementation model and the base for marketing purposes.
A Proposal for the Implementation Model of IS and Marketing Presentation of IT Solution
Lorko, Matej ; Sýkorová, Marta (oponent) ; Bartošek, Vladimír (vedoucí práce)
The thesis focuses on information system made by Exact company. It analyses its functions and proposes its optimal settings. It also maps basic processes in company and defines opportunities for outsourcing. The outcome consists of implementation model and the base for marketing purposes.
Informovaný souhlas v nemocnici - teorie a praxe
SÝKOROVÁ, Marta
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části je popsán současný stav problematiky informovaného souhlasu v obecných souvislostech a s ním související témata. K získání dat byl použit kvalitativní výzkum, metoda dotazování, technika sběru dat polořízený rozhovor. Výzkumný soubor tvořilo 11 pacientů/ek a dva lékaři. Cílem práce bylo zjistit a popsat rozdíly mezi teorií a praxí informovaného souhlasu v nemocnici a zjistit, je-li patrný nějaký posun v chybách a omylech informovaného souhlasu, které uvádí Haškovcová (2007). Výsledky výzkumu ukázaly, že pojem informovaný souhlas není u dotazovaných pacientů/ek známý. Žádný z dotázaných pacientů/ek neměl od informovaného souhlasu před nástupem do hospitalizace žádná očekávání. V otázce vnímání přínosu informovaného souhlasu z odpovědí respondentů/ek jednoznačně vyplývá, že informovaný souhlas je vnímán především jako právní ochrana lékařů před případnými stížnostmi, popř. žalobami ze strany pacientů při výkonu svého povolání tím, že je pacient seznámen s komplikacemi, které mohou v rámci daného výkonu nastat. Tento přínos je vnímán jak pacienty/kami, tak lékaři. Lékaři vidí jeho přínos také jako ochranu pacienta. Další výhodu vidí dotázaní lékaři v písemném informovaném souhlasu. Šest z dotazovaných pacientů uvedlo, že jim byl předložen zdravotní sestrou/bratrem k podpisu informovaný souhlas bez předchozího náležitého poučení. Dále z odpovědí lékařů vyplývá, že načasování poučení závisí na povaze operace, zda je plánovaná či akutní. Přesto jsem se setkala u některých pacientů/ek s odpovědí, že nebyli/y poučeni/y ani u plánovaného výkonu s dostatečným časovým odstupem od udělení informovaného souhlasu. Nejčastěji uváděnou formou byla kombinace písemného a ústního poučení, tzn., že je pacient poučen ústně s tím, že je mu předáno písemné poučení, které popisuje detailnější popis konkrétního zákroku. V otázce množství podaných informací nebyli jednotní ani dotázaní/é pacienti/ky ani lékaři ? někteří/é upřednostňují podání pouze základních informací, někteří chtějí znát všechny informace. Jeden z dotazovaných lékařů upřednostňoval adekvátní informovaný souhlas a detailní informovaný souhlas viděl spíše jako problematický, druhý lékař upřednostňoval uvedení všech detailů, byť v písemné podobě, a to především z důvodu právní ochrany. Z hlediska kvality poskytovaných informací je z výpovědí pacientů/ek patrné, že je pro ně nejdůležitější skutečnost, že je daný výkon v jejich prospěch a doba hospitalizace. Všichni/y pacienti/ky se shodli/y na skutečnosti, že je velice dobré, že jsou informováni/y o zákroku, který jim bude proveden. V otázce spolurozhodování však již jednotní nebyli ? zde jeden pacient a jedna pacientka uvedli, že si myslí, že by ani náležitě poučený pacient neměl spolurozhodovat o léčbě. Postoj k spolurozhodování pacientů vyjádřil pouze jeden z dotazovaných lékařů, který uvedl, že se snaží pacienta/ku přesvědčit,že jím navrhované řešení je nejoptimálnější. Pro pacienty/ky je již samozřejmostí v případě, že je něco zajímá, kladení otázek lékařům. Dále však z výpovědí vyplynulo, že ne vždy dostanou na svou otázku odpověď, se kterou by byli spokojeni/y. V případě, že pacienti/ky uvedli/y, že nekladou lékařům/kám otázky, byly jako důvody uváděny dostatek informací, nedostatek personálu a pocit z neochoty lékařů. V případě, že pacienti/ky nezískali/y dostatek informací od zdravotnického personálu hledali/y jiné zdroje informací. Tato práce poukazuje na širší psychosociální souvislosti informovaného souhlasu, její výsledky tak mohou sloužit ve vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích.
Mediální obraz vztahu zdravotníka a pacienta
SÝKOROVÁ, Marta
Mediální obraz vztahu zdravotníka a pacienta Předložená bakalářská práce popisuje mediální obraz vztahu zdravotníka a pacienta v zrcadle televizních seriálů a to nejen z pohledu současnosti, ale také s ohlédnutím třiceti let a vzájemném porovnání. Teoretická část se dotýká jednak problematiky lékařské etiky (základní pojmy, transformace vztahu zdravotníka a pacienta, základní principy, Práva pacientů, Informovaný souhlas), dále také komunikace ve zdravotnictví a masové komunikace (především vztah vzájemného ovlivňování se mezi masmédii a realitou). V praktické části byla využita metoda kvalitativního výzkumu, pozorování vybraných dílů televizních seriálů Nemocnice na kraji města a Ordinace v růžové zahradě 2. Výsledky pozorování byly rozděleny do šesti částí charakterizujících nejen celkový pohled na vztah zdravotníka a pacienta (z hlediska paternalismus x partnerství), ale také dílčí skutečnosti, které jsou pro tento vztah důležité (informování pacientů, běžná komunikaci zdravotníků a pacientů, komunikace zdravotníků s blízkými osobami pacientů, povolování návštěv, dodržování povinné mlčenlivosti zdravotníky a obraz lékaře). Nejznatelnější posun vztahu zdravotníka a pacienta lze podle výsledků pozorovat v jejich běžné komunikaci, nejméně znatelný pak v dodržování povinné mlčenlivosti. V praxi by bylo možné využít poznatky získané výzkumem k publikaci v odborné literatuře a vytvoření edukačního materiálu pro pracovníky v pomáhajících profesích.

Viz též: podobná jména autorů
2 SÝKOROVÁ, Marta
11 SÝKOROVÁ, Martina
14 SÝKOROVÁ, Michaela
3 SÝKOROVÁ, Miroslava
2 Sýkorová, Magda
2 Sýkorová, Magdalena
1 Sýkorová, Marcela
1 Sýkorová, Mariana
10 Sýkorová, Marie
1 Sýkorová, Markéta
11 Sýkorová, Martina
14 Sýkorová, Michaela
2 Sýkorová, Milada
2 Sýkorová, Miluše
2 Sýkorová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.