Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interpretace a zvukové pojetí nahrávek Smetanova kvartetu e moll
Pohnán, Jiří ; RYBÁŘ, Jaroslav (vedoucí práce) ; STEJSKALOVÁ, Sylva (oponent)
Cílem této práce je interpretační a zvuková analýza nahrávek Smetanova kvartetu e moll „Z mého života“. Pro tento účel jsme vybrali nahrávky: Českého, Smetanova, Lindsay, Škampova a Haasova kvarteta. Metodou analýzy určíme charakter složek, které se podílely na vyznění skladby, a jednotlivé výstupy porovnáme. Výsledkem by mělo být získání uceleného pohledu na tuto problematiku.
Psychologie vzájemné komunikace mezi členy nahrávacího týmu a interprety
Zvěřina, Josef ; STEJSKALOVÁ, Sylva (vedoucí práce) ; RYBÁŘ, Jaroslav (oponent)
Tento dokument se zabývá psychologií vzájemné komunikace mezi členy nahrávacího týmu a interprety. Zkoumá, jaké způsoby komunikace se používají při práci hudebního režiséra. Část dokumentu popisuje nahrávání koncertu. Popis slouží jako model pro budoucí komunikaci mezi hudebními režiséry a dalšími účastníky nahrávání – produkcí, nahrávacím týmem a interprety.
Vliv nahrávání na vývoj hudební interpre tace
Fojtů, Michael ; RYBÁŘ, Jaroslav (vedoucí práce) ; STEJSKALOVÁ, Sylva (oponent)
Práce se zabývá hledáním vztahů a souvislostí mezi nahráváním zvuku a hudební interpretací. Snažíme se dokázat, že právě proces nahrávání měl důležitou roli v rozvoji hudby. Předmětem našeho zájmu se stává nahrávka. Její definice a postavení v minulosti a dnes. Srovnáme rozdíly mezi vnímáním koncertu a zvukového záznamu. Zjistíme, do jaké míry byl interpret nucen přizpůsobovat svůj projev potřebám nahrávání. Nejdůležitější metodou našeho zkoumání je analýza snímků z různých období technologického vývoje. Pomocí sluchu posuzujeme množství informací, které nám může daný záznam poskytnout.
Jiří Gemrot a jeho metoda hudebně režijn í práce
Pohnán, Jiří ; RYBÁŘ, Jaroslav (vedoucí práce) ; STEJSKALOVÁ, Sylva (oponent)
Tento dokument se zabývá metodou práce předního českého hudebního režiséra Jiřího Gemrota. Zkoumá, jakým způsobem tato osobnost řeší jednotlivé problematiky oboru hudební režie. Těmito problematikami jsou například: vedení režisérského zápisu, práce s interprety, spolupráce se zvukovým mistrem, tvorba nahrávky apod.
Interpretační analýza Scubertova písňového cyklu "Zimní cesta".
Štanclová, Kristina ; RYBÁŘ, Jaroslav (vedoucí práce) ; STEJSKALOVÁ, Sylva (oponent)
Tato bakalářská práce se v první řadě zabývá interpretačními problémy písňového cyklu Zimní cesta Franze Schuberta. Její hlavní náplní je srovnávání různých interpretací z pohledu hudebního režiséra. Posuzuje nahrávky třech významných, generačně rozdílných interpretů barytonového oboru: Dietricha Fischera -Dieskau, Matthiase Goerneho a Gerharda Hüsche. Obsahuje také kapitolu o Franzi Schubertovi a jeho díle. Zabývá se žánrem komorní písně a jeho vývojem v době před Schubertem, dále zkoumá vliv Schubertových písní na písňovou tvorbu jeho pokračovatelů. Její náplní je také rozbor jednotlivých písní včetně kritického pohledu na hudební text sám o sobě a jeho vztah s předlohou. Zamýšlí se i nad specifikem nahrávání vokální hudby.
Klavírní Janáček před mikrofonem
Gablas, Petr ; Smolka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Rybář, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje a srovnává nahrávky Janáčkova klavírního díla z hlediska interpretace a hudebního zvuku. Předkládány jsou nahrávky předních českých klavírních virtuózů druhé poloviny 20. století, a soudobé záznamy nastupující generace klavíristů.
Problematika nahrávání varhan z hlediska hudební režie
Kunčar, Pavel ; Rybář, Jaroslav (vedoucí práce) ; Smolka, Jaroslav (oponent)
Tato práce mapuje znalosti hudebního režiséra potřebné pro nahrávání varhan. Ty se pohybují od stavitelství varhan, přes dějiny hudby a zvukovou estetiku až po čistě praktické znalosti nahrávání a zpracování nahrávky. První kapitola se zabývá vývojem stavitelsví a zvukové estetiky varhan. Nástroje různých epoch se od sebe liší konstrukcí a představou o zvukové dokonalosti. Ve druhé kapitole jsou varhany představeny jako prostředek umělecké interpretace. Jsou popsány interpretační možnosti i jejich vývoj. Třetí kapitola pak popisuje průběh nahrávání varhan a zpracování nahrávky. V další kapitole se hovoří o dramaturgii CD a koncertu. Pátá kapitola obsahuje interpretační rozbor tří různých nahrávek jedné skladby.
Vztah metrické a ametrické plochy v koncertantních skladbách
Vöröšová, Jana ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Filas, Juraj (oponent) ; Rybář, Jaroslav (oponent)
Úloha metrické a ametrické plochy v koncertantních skladbách. Snažila jsem se zmapovat široký prostor metrorytmické stránky v hudbě, problůematiku zápisu, formálně tektonického členění. Úvahám o funkci času v obecné i čistě hudební rovině jsou věnovány dvě kapitoly. K veškerým zmiňovaným problémům jsou v přílohách uvedeny notové ukázky ze skladeb světových autorů.
Problematika nahrávání klavíru
Suchý, Kryštof ; Rybář, Jaroslav (vedoucí práce) ; Smolka, Jaroslav (oponent)
Tato práce pojednává o aspektech nahrávání klavíru z pohledu hudebního režiséra. Jsou v ní zahrnuty základní informace týkající se historie tohoto nástroje. D8le je zde zkoumán vývoj klavírní literatury a odlišný přístup k nahrávání různých slohových epoch. Dalším bodem je různý nástrojový kontext, v němž se klavír nachází, rovněž s ohledem na nahrávací praxi. Jedna z kapitol je pak věnována jazzu, v němž klavír hraje rovněž velice významnou úlohu. Práce zahrnuje i několik zásadních informací, týkajících se zamikrofonování klavíru.
Srovnání práce hudebního režiséra vážné a současné populární hudby
Tomeš, Petr ; Smolka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Rybář, Jaroslav (oponent)
V této práci se zabývám rolí hudebního režiséra v procesu pořizování hudebního snímku. Především se zamýšlím nad postupem práce při nahrávání hudby dvou odlišných oblastí současného hudebního světa a to tzv. vážné hudby a současné populární hudby a z nich plynoucí podmínky a zvyklosti práce hudebního režiséra. Nekladu si za cíl nějak striktně vymezit hranici mezi těmito dvěma oblastmi, která dle mého názoru ani není nijak pevně stanovitelná, jen se zamýšlím a všímám si některých výrazných odlišností v přístupu k pořizování nahrávky a také se zamýšlím nad rolí hudebního režiséra jako takové.

Viz též: podobná jména autorů
3 Rybář, Jakub
36 Rybář, Jan
1 Rybář, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.