Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilita pacientů v Evropské unii
Ratajová, Daniela ; Císařová, Dagmar (vedoucí práce) ; Sovová, Olga (oponent)
51 zdravotní pé e stala t žko nedosažitelnou. Autorka se však domnívá, že pokud lenské státy budou garantovat svým ob an m ur itý standard zdravotní pé e, tržní mechanismy na trhu se zdravotními službami by m ly za následek celkové zlepšení úrovn poskytovaných služeb v rámci EU.218 Ke zdravotnickým službám je tedy t eba p istupovat jako k jiným službám, tedy vytvo it áste n harmoniza ní právní úpravu a bránit omezování jejich volného pohybu uvnit Spole enství. Zárove je nezbytná intervence státu v podob garance ur itého standardu pé e, aby uplatn ní práva na poskytování zdravotní neza alo byt závislé výhradn na schopnosti zaplatit. Podle názoru autorky je t eba p ipustit možnost krátkodobého negativního dopadu Sm rnice na eský zdravotnický systém. A koli Sm rnice nezavádí nic nového, lze p edpokládat, že po jejím p ijetí se zvýší informovanost ob an , kte í tak budou více p eshrani ní pé e využívat. Podle l. 31 Listiny základních práv a svobod219 a podle § 11 zákona o pé i o zdraví lidu mají eští ob ané nárok na bezplatnou pé i v souladu se sou asnými dostupnými poznatky léka ské v dy, p i emž není možné si p iplatit za nadstandardní pé i, protože ta vlastn není. Takový požadavek samoz ejm není dlouhodob udržitelný. M že nastat situace, kdy by stále více osob, které jsou na ekacích listech, požadovalo...
Volný pohyb zdravotnických služeb v Evropské unii
Břízová Ratajová, Daniela ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Sovová, Olga (oponent)
1 VOLNÝ POHYB ZDRAVOTNICKÝCH SLUŽEB V EVROPSKÉ UNII ABSTRAKT: Přeshraniční poskytování zdravotní péče, resp. mobilita pacientů, tj. poskytování zdravotní péče pacientovi v jiném členském státě, než ve kterém je pojištěn, a to jak neplánovaná (tj. akutní), tak plánovaná, představuje zcela nepřehlédnutelný fenomén s dopadem na vnitrostátní zdravotnické systémy. Jakkoli článek 168 odst. 7 SFEU přiznává členským státům výlučnou pravomoc v oblasti organizace a financování zdravotnictví, musí tak činit v mezích právních předpisů EU, včetně pravidel o volném pohybu služeb. I přes velmi limitovanou pravomoc EU v oblasti zdravotnictví tedy nezůstaly vnitrostátní systémy prosty vlivu práva EU. Na formování právní povahy zdravotnických služeb z hlediska práva EU se významně podílel Soudní dvůr, který ve své judikatuře, vedle Nařízení 883/04 (dříve Nařízení 1408/71) upravujícího akutní péči podstoupenou v jiném členském státě a dále přeshraniční péči se souhlasem příslušné instituce, vyvinul paralelní systém právní úpravy přeshraniční zdravotní péče založený na principu volného pohybu služeb, a to přímo na základě článku 56 SFEU (dříve článek 49 SES). Závěry Soudního dvora vyslovené v celé řadě jeho rozhodnutí byly kodifikovány do Směrnice 2011/24/EU o uplatňování práv pacientů v přeshraniční zdravotní péči, která...
Mobilita pacientů v Evropské unii
Ratajová, Daniela ; Císařová, Dagmar (vedoucí práce) ; Sovová, Olga (oponent)
51 zdravotní pé e stala t žko nedosažitelnou. Autorka se však domnívá, že pokud lenské státy budou garantovat svým ob an m ur itý standard zdravotní pé e, tržní mechanismy na trhu se zdravotními službami by m ly za následek celkové zlepšení úrovn poskytovaných služeb v rámci EU.218 Ke zdravotnickým službám je tedy t eba p istupovat jako k jiným službám, tedy vytvo it áste n harmoniza ní právní úpravu a bránit omezování jejich volného pohybu uvnit Spole enství. Zárove je nezbytná intervence státu v podob garance ur itého standardu pé e, aby uplatn ní práva na poskytování zdravotní neza alo byt závislé výhradn na schopnosti zaplatit. Podle názoru autorky je t eba p ipustit možnost krátkodobého negativního dopadu Sm rnice na eský zdravotnický systém. A koli Sm rnice nezavádí nic nového, lze p edpokládat, že po jejím p ijetí se zvýší informovanost ob an , kte í tak budou více p eshrani ní pé e využívat. Podle l. 31 Listiny základních práv a svobod219 a podle § 11 zákona o pé i o zdraví lidu mají eští ob ané nárok na bezplatnou pé i v souladu se sou asnými dostupnými poznatky léka ské v dy, p i emž není možné si p iplatit za nadstandardní pé i, protože ta vlastn není. Takový požadavek samoz ejm není dlouhodob udržitelný. M že nastat situace, kdy by stále více osob, které jsou na ekacích listech, požadovalo...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.