Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simultánní a sekvenční osvojování si druhého jazyka v rané fázi (německý jazyk)
Ramešová, Jana ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Název práce: Simultánní a sekvenční osvojování si druhého jazyka v rané fázi (německý jazyk) Autor: Mgr. et Bc. Jana Ramešová Katedra: Katedra germanistiky Vedoucí rigorózní práce: PaedDr. Dagmar Švermová, katedra germanistiky PF UK Abstrakt Předmětem zkoumání této rigorózní práce je fenomén dvojjazyčnosti. Konkrétně je zkoumána raná fáze osvojování si dalšího jazyka. V teoretické části jsou podrobně rozpracované dvě formy dvojjazyčnosti, které se od sebe odlišují dle kritéria doby, kdy k osvojování dalšího jazyka došlo. Simultánní bilingvismus znamená souběžné osvojování si mateřského a jiného dalšího jazyka. Termínem sekvenční bilingvismus se označuje následné osvojování dalšího jazyka, ke kterému dochází až po osvojení mateřštiny. Obě tyto formy jsou rozpracovány z pohledu vědních disciplín psychologie, pedagogiky, psycholingvistiky a neurobiologie. Pozornost je zaměřena na srovnání obou způsobů osvojování si dalšího jazyka. Cílem je vytvořit teoretickou bázi celého procesu, který probíhá v předškolním a mladším školním věku. V empirické části je popsán výzkum dětí, které se nachází, nebo právě prošly ranou fází sekvenčního osvojování si dalšího jazyka v rámci návštěvy výchovně- vzdělávacího zařízení. Metodou zkoumání je anketa s rodiči těchto dětí, rozhovor s pedagogy, kteří se podílí na...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.